לאחר מחלה קשה

נפטר "אלוף ההפלות" השני של חיל האוויר

נפטר בגיל 80 "אלוף ההפלות" השני בתולדות חיל האוויר, תת-אלוף במיל'‬ רן פקר שצבר מעל 350 גיחות, הפיל 7 מטוסי אויב ופיקד על טייסת המיראז'ים בששת הימים (חדשות)

יואב זיתון, ynet | כיכר השבת |
רן פקר (צילום: עידו ארז - ynet)

תת-אלוף (מיל‭('‬ רן פקר, מבכירי טייסי הקרב והמפקדים של חיל-האוויר, הלך לעולמו בגיל 80 ממחלה קשה. פקר נחשב בצה"ל בכלל ובחיל-האוויר בפרט לאגדה. במשך 27 שנות שירותו בחיל הוא נותר אחד הטייסים הבודדים בעולם שביצעו רק תפקיד מטה אחד - עת שימש 8 חודשים בלבד כראש מחלקת הדרכה במטה חיל האוויר - והשאר תפקידים מבצעיים.

פקר צבר למעלה מ‭350-‬ גיחות מבצעיות, הפיל שבעה מטוסי אויב, ונחשב לאחד מגיבורי מלחמת ששת הימים, בסיומה נחשבה טייסת מטוסי המיראז' עליה פיקד, כטובה ביותר בחיל, לאחר שהפילו במלחמה 19 מטוסי אויב, ואיש מאנשיה לא נהרג. הוא השני בחיל האוויר הישראלי שכונה "אלוף הפלות" - תואר המוענק לטייס המפיל לפחות חמישה מטוסי אויב.

בתחילת שירותו בחיל האוויר הטיס פקר מטוסי ספיטפייר, ואחר כך הטיס מטוסי מטאור ואוראגן. ב-1963, בטיסת מבחן על מטוס מיראז' 3, נדם המנוע של המיראז', ופקר נטש אותו בגובה 500 רגל, ליד מושב בני ראם. המטוס לא התרסק, אלא גלש בשדה סמוך - ופקר היה זה שביצע בהמשך את טיסת הניסוי לאחר שהמיראז' שופץ וחזר לכשירות.

ב-1965 מונה פקר למפקד טייסת המיראז'ים, ופיקד על טייסת זו גם במלחמת ששת הימים. באותה מלחמה הפיל פקר שני מטוסי מיג 19 מצריים. במלחמת ההתשה הפיל ארבעה מטוסי מיג 21 מצריים. לאחר מכן פיקד על טייסת הפאנטומים 201, ובמלחמת יום כיפור שימש כמפקד בסיס תל נוף. פקר פרש מצה"ל בדרגת תת-אלוף. במבצע שלום הגליל, לאחר פרישתו, שימש כיועץ בכיר של האלוף אביגדור (יאנוש) בן גל.

פקר מונה ב-1989 לקונסול ישראל בלוס אנג'לס. ב-2008 זכה ב"פרס מוסקוביץ לציונות‭"'‬ על הצלחתו בהקמת פרויקט "צהלה" במסגרתו רתם אנשי צבא בכירים בדימוס, להתנדב לעבודה חברתית עם בני נוער, במטרה להפיח בהם ולהקנות להם מוטיבציה, ביטחון עצמי, מנהיגות, ערכי חברות, דוגמה אישית ועוד. אחת מבנותיו של פקר נשואה לטייס קרב בכיר במיל‭,'‬ ובנם, נכדו של פקר, סיים את קורס הטיס לפני חמש שנים.

יעלון: "אחד מיחידי סגולה"

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון: "תת אלוף במילואים רן פקר ז"ל היה מטובי הטייסים והמפקדים שידע חיל האוויר, והוא אחד מאותם יחידי סגולה שהניחו את היסודות לחיל כפי שאנו מכירים אותו היום - מתקדם, איכותי, מוביל ומתוחכם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם.

"רן הוכיח את יכולותיו המקצועיות והפיקודיות המעולות בשורה של מבצעים, גיחות וקרבות אוויר במלחמות וביניהן, תמיד באומץ רב, תוך שהוא חותר למגע, מפיל מטוסי אויב ומוביל אחריו את פקודיו בטייסות ובבסיסים להישגים יוצאי דופן בהגנה על ביטחונה של מדינת ישראל וביטחונם של אזרחיה".

יעלון הוסיף כי "גם לאחר שחרורו המשיך רן לתרום למדינה, בין היתר כקונסול ישראל בלוס אנג'לס וכיוזם ומוביל הפרויקט החינוכי-חברתי 'צהלה', שמטרתו חינוך בני נוער לערכים, ציונות, מעורבות חברתית ותרומה למדינה בשירות הצבאי ובחיים האזרחיים. רן היה איש מיוחד ומרתק, חד, נוקב, עם חוש הומור ומחויבות גדולה למדינת ישראל. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו של רן ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר