משבר דיפלומטי ראשון

טראמפ שוחח עם נשיאת טיוואן ויצר משבר עם סין

נשיא ארצות הברית הנבחר שוחח עם נשיאת טאיוואן ויצר משבר דיפלומטי לאחר ששבר נתק בן 37 שנים. בסין זועמים ומזהירים את ארצות הברית מפני צעדים לא זהירים (חדשות, בעולם)

ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

במהלך השבת שוחח הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונאלד טראמפ, שיחה קצרה עם נשיאת טאיוואן ובכך גדע נתק של 37 שנים בין ארצות הברית לבין המדינה שסין מתנגדת לעצם קיומה מאחר והיא סבורה כי מדובר בשטח שלה.

טראמפ עצמו הדגיש בציוץ ברשת החברתית טוויטר כי נשיאת טאיוואן היא זו שהתקשרה אליו ובירכה אותו על בחירתו לתפקיד נשיא ארצות הברית, טראמפ סיים והודה לנשיאה. אלא שבטאיוואן הבהירו היום כי השיחה תואמה מראש בין שני הצדדים.

בציוץ נוסף תקף טראמפ את מבקריו וכתב "מעניין איך ארה"ב מוכרת לטייוואן ציוד צבאי במיליארדי דולרים ולי אסור לקבל שיחה שבה מברכים אותי על ניצחוני".

בסין זועמים על השיחה שכאמור הפרה לראשונה מזה 37 את מדיניות ארצות הברית שאיננה מכירה במדינה הזעירה ובהודעה שפרסם משרד החוץ הסיני נכתב כי קיום השיחה היא הפרה של העיקרון עליו מושתתים היחסים בין סין וארה"ב.

בהודעת משרד החוץ הסיני נכתב כי "עיקרון סין האחת הוא הבסיס ליחסים בין שתי המדינות אנו קוראים לגורם הרלוונטי להמשיך ולקיים את מדיניות זו בזהירות ולטפל בנושא טייוואן באופן זהיר כדי למנוע הפרעות מיותרות בקשר בין סין לארה"ב".

גם שר החוץ הסיני התייחס לשיחה עם נשיאת טאיוואן וכינה אותה"מהלך אומלל" שר החוץ הוסיף ואמר כי "השיחה הזאת לא תשנה את המדיניות היציבה וארוכת השנים של ממשל ארצות הברית ברוח 'סין אחת'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר