מחיר הביקורת

סמוטריץ' התראיין וביקר את נתניהו וסולק מלשכתו

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ביקר את נתניהו בראיון נרחב שנערך עמו בעיתון 'הארץ', כתגובה, הוא סולק על ידי ראש הממשלה מפגישה בלשכתו ועזב את המקום (חדשות, פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ (צילומים: מארק ישראל סלם - לע"מ, יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סילק אמש (מוצאי שבת) את ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שהגיע ללשכתו לדיון בחוק ההסדרה במסגרת פגישה מתוכננת בין נתניהו לבין יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. הסיבה: דברים שאמר סמוטריץ' נגד נתניהו בראיון נרחב ל"הארץ".

"אמרת עליי שאני לא ימין ולא אמין אז אל תבוא לכאן", אמר נתניהו לסמוטריץ' וביקש שיעזוב את המקום. סמוטריץ' נענה ועזב.

סמוטריץ' אמר בראיון, בין היתר: "סליחה, לצערי הרב נתניהו הוא לא ימין. עד שנתניהו הגיע, היה ברור - בישראל ובעולם - שיש ימין ושמאל. כשהשמאל בשלטון אפשר לדבר על חלוקת הארץ. כשהימין בשלטון, אין על מה לדבר. בא נתניהו ויצר מצג שווא, שלפיו יש קונצנזוס בין הימין לשמאל לגבי פתרון שתי המדינות. זה לא נכון, זה שוחק את התודעה וגורם נזק גדול מאוד לעמדות ולאינטרסים של מדינת ישראל. אני נפגש עם נציגי קונגרס אמריקנים שאומרים לי, 'מה אתה רוצה, שאני אהיה צדיק יותר מהאפיפיור? ראש הממשלה שלך אומר 'חזון לשתי מדינות', אז אתה רוצה שאנחנו נהיה יותר ימניים ממנו?'".

הבוקר התייחס סמוטריץ' בגל"צ ל"גירוש" של נתניהו ואמר: "עשיתי דרך של שעה וחצי מהבית להשתתף בפגישה בנושא חשוב. ראש הממשלה סירב לתת לי להיכנס לחדר. בסדר, התקדמנו הלאה, אנחנו מתעסקים בעיקר וזה מה שחשוב".

"ראש הממשלה ביקש שאני לא אכנס לחדר, לפי מה שאני מבין הוא לא אהב כמה מהאמירות שלי בעיתון הארץ", אמר סמוטריץ' והוסיף, "אני לא יזמתי ביקורת פומבית על ראש הממשלה, אני עניתי בכנות שאופיינית לי על השאלות שנשאלתי, וגם בנושא הזה לא טשטשתי מחלוקות".

חבר הכנסת מסיעת הבית היהודי אף הסכים להתנצל בפני ראש הממשלה על הדברים, אך לא הסתיר ביקורת על עצם ההחלטה למנוע ממנו להשתתף בדיון. "אני איש צעיר מדי בשביל לטפס על עצים", טען סמוטריץ'. "אם ראש הממשלה נפגע מהאמירה שלי אני מוכן להתנצל עליה, יש לי כבוד גדול לראש הממשלה ועם זאת יש לי ויכוח אידאולוגי איתו. אם מי שיש לו מחלוקת עם ראש הממשלה מאבד את היכולת לעבוד איתו בצורה עניינית, לדעתי יש לנו בעיה מאוד קשה".

אמש נפגשו בנט ונתניהו לפגישה ארוכה, שנייה בשלושה ימים בניסיון למצוא פתרון למשבר עמונה בטרם יגיע חוק ההסדרה להצבעה בקריאה ראשונה במליאה המתוכננת ליום שני. היום צפויים נתניהו ובנט להיפגש שוב בניסיון למצוא פתרון מוסכם כיוון שעל-פי החלטת בג"ץ יצטרך המאחז להתפנות עד סוף החודש הלועזי ובבית היהודי הכריזו כי יעשו הכל כדי למנוע את הפינוי הצפוי.

נושא חוק ההסדרה מעורר מתיחות רבה בקואליציה, שכן סיעת כולנו של שר האוצר משה כחלון הודיעה כי לא תתמוך בחוק במתכונתו הנוכחית ואילו בבית היהודי מתעקשים עליו כפי שהוא. אם כחלון לא יתמוך בו, תצטרך הקואליציה לשכנע את ח"כ בני בגין, שיהיה לשון המאזניים שלא להתנגד לחוק. אם בגין יגיע להצבעה ויצביע נגד, כפי שעשה בקריאה הטרומית, החוק לא יעבור ויציב את הקואליציה בבעיה חדשה, שכן בבית היהודי מאיימים לפרוש אם החוק לא יעבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר