חיים שכאלה

המבוכה של אזולאי: עוכב בארץ, טס לסין, ונאלץ לחזור​

שר הדתות דוד אזולאי עבר תלאות לא פשוטות בימים האחרונים, במקום ליהנות מביקור רשמי בסין עם משפחתו הוא נאלץ לנסוע הלוך וחזור בתוך יומיים • הפרטים המלאים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הדתות דוד אזולאי (צילום: אביר סולטן / פלאש 90)

שר הדתות דוד אזולאי היה אמור ליהנות בימים אלו מביקור רשמי בסין, יחד עם רעייתו וצוות לשכתו. אבל חייו כשר בממשלה לא אפשרו לו זאת, והוא נאלץ לטוס באיחור ולחזור מוקדם.

למסע הזה התכונן אזולאי תקופה ארוכה, הוא בחר מי מלשכתו יהיה לצידו במהלך השבוע וחצי שהוא ישהה בסין, הוא דאג שגם רעייתו - עליה שילם מכספו הפרטי, תהיה לצידו בביקור הרשמי.

אזולאי, שלראשונה בחייו משמש בתפקיד שר וזוכה לביקור רשמי, לא ידע כמה העובדה שהוא במקביל חבר-כנסת תהרוס לו את החגיגה.

בשבוע שעבר ביום שני, צוות הלשכה של שר הדתות הגיעו לנתב"ג, גם רעייתו הייתה שם, ממתינים לעלות לטיסה ישירה לסין. ברגעים בהם השר היה אמור לצאת לנתב"ג נודע לו שהוא יצטרך להישאר בארץ עוד מספר ימים. הסיבה? חוק ההסדרה.

בקואליציה הודיעו לאזולאי שההצבעה על חוק ההסדרה תתקיים ביום רביעי, כך שהוא יאלץ להישאר בארץ הקודש עד יום רביעי בשעות הערב המאוחרות ולהצביע במליאה. אזולאי המאוכזב הודיע לרעייתו ולצוות לשכתו שיטוסו, והוא יגיע יומיים לאחר מכן.

השר אזולאי בביקור הקצר בסין

אלא שאזולאי לא ידע עד כמה הוא הולך להתאכזב מדחיית הטיסה. ביום רביעי הודיעו לו כי ההצבעה על חוק ההסדרה לא תתקיים., מכך הוא הסיק כי העובדה שנשאר בארץ - הייתה לחינם.

ביום רביעי בלילה עלה אזולאי על טיסה וסוף סוף המריא לסין, על פי המתוכנן הוא היה אמור לחזור לישראל בסוף השבוע הנוכחי, אך עם נחיתתו בסין, הטלפון צלצל. שוב היו אלו מהנהלת מהקואליציה. אזולאי שחשב לשהות לפחות שבוע בקהילות היהודיות בסין הבין שהתבדה. בשיחה הודיעו לו שההצבעה על ההסדרה ביום שני - "תחזור לארץ מהר", נאמר לשר המאוכזב.

אזולאי נשאר בסין בשבת, וכבר הבוקר (ראשון) עלה על מטוס חזרה ארצה. נציין שגם הקיזוז שהוא דאג לעצמו התבטל, מאחר ובאופוזיציה הודיעו שלא יהיו קיזוזים בהצבעה על החוק המדובר.

את המסע הרשמי שלו יזכור אזולאי כך: 20 שעות טיסה - לבד וביקור שתוכנן לכשבועיים וקוצר לשבת בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר