מנפץ את האשלייה

גפני על התחזקות לפיד: "חוזר בתשובה - צריך ללכת לישיבה לחוזרים בתשובה"

יו"ר ועדת הכספים שם הבוקר ללעג את תיאוריית ההתקרבות לדת של ח"כ יאיר לפיד, ושולל על הסף הצטרפות היפותטית לממשלה עתידית בראשותו - לאחר הסקר החדש (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני ויאיר לפיד (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

תוצאות הסקר החדש שפורסם בסוף השבוע בחדשות 2 המלמדות כי מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד זוכה כעת למספר מנדטים דומה למפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו - 25 מנדטים כל אחת, הובילו את בכירי המפלגה, דוגמת ח"כ עופר שלח, להתראיין בתקשורת ולהסביר מדוע לפיד יכול להיות ראש הממשלה הבא.

על פי כל החישובים לפיד זקוק למפלגות החרדיות, שאלו יעזבו את נתניהו וימליצו עליו לתפקיד ראש הממשלה. אבל הדרך לשם רחוקה. השר יעקב ליצמן הצהיר בחודשים האחרונים - יותר מפעם אחת - שהוא לא ישב בממשלה בראשותו של יאיר לפיד.

הבוקר (ראשון) מגיע יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ומנפץ - גם הוא - את הבועה: "הסקר לא עשה שום דבר, עברו ארבעה עשר מנדטים מ'המחנה הציוני' ליאיר לפיד, וחמישה מנדטים עברו לבית היהודי וישראל ביתנו - ואולי גם אלינו אחד".

באשר לממשלה בראשות לפיד והתנהלותו המשדרת התקרבות למסורת בחודשים האחרונים, אמר גפני בראיון ל'מהדורת הבוקר' ב'קול חי': "חוזר בתשובה צריך ללכת לישיבה לחוזרים בתשובה, צריך ללמוד שם. הוא צריך את החרדים לקואליציה, אנחנו לא נלך איתו".

מרדכי לביא: "תמקד את התשובה, האם יש סיכוי שנראה אותך ואת יאיר לפיד יושבים באותה ממשלה שבראשותו?".

גפני: "לא".

מנגד, יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי מסרב לפסול את יאיר לפיד ומלשכתו נמסר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "השר לא מתייחס לתרחישים היפותטיים, ויביע את דעתו במועד הנכון בפני מועצת חכמי התורה לפי האינטרסים של הציבור החרדי".

עם זאת, קשה לראות תסריט בו ליצמן וגפני ישבו באופוזיציה ודרעי נכנס לממשלה בראשות לפיד ומיד הופך ל'שק החבטות' של הביטאונים והפוליטיקאים החרדים.

האזינו לראיון המלא של משה גפני למרדכי לביא ברדיו 'קול חי', ראיון שעסק בעיקרו בנושא החרדים העובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר