איך תחסכו לכל ילד?

מדריך - "קצבאות הילדים" מהדורה עדכנית: כך זה יעבוד

בעוד פחות מחודש, תיכנס לתוקף תכנית 'חיסכון לכל ילד' - זו שנהגתה בהסכם הקואליציוני האחרון, כתחליף כלשהו לתוספת הנדרשת לקצבאות הילדים. מה עליך לעשות? - לגזור ולשמור (כלכלה, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדים, יהנו מהתכנית - כשיגדלו (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

החל מה-1 בינואר 2017, בעוד פחות מחודש, תיכנס לתוקף תכנית 'חיסכון לכל ילד' - זו שתוכננה ונהגתה בהסכם הקואליציוני האחרון בין הליכוד ליהדות התורה, כתחליף כלשהו לתוספת המדוברת בקצבאות הילדים. כעת משרד האוצר והביטוח הלאומי מפרסמים את האופן בו יכול כל אחד לבחור בין המסלולים השונים המוצעים עבורו בתכנית החדשה.

ראשית, מתווה התכנית מתחיל עם הפקדת המדינה 50 ש"ח מדי חודש עבור כל ילד עד גיל 18, בנוסף לקצבה החודשית שמשולמת עבורו להוריו בכל חודש. עד שיינשא הילד או יהיה מעונין למשוך את הכסף שנצבר במהלך השנים שחלפו, הוא ינוהל בתכנית חיסכון בה יבחרו ההורים - בבנק או בקופת גמל.

בפני ההורים שלא יסתפקו ב-50 השקלים שמפקידה המדינה עבור ילדם, קיימת האופצייה שיבקשו של הכפלת החיסכון החודשי, עם הפרשתם 50 שקלים נוספים מתוך קצבת הילדים המשולמת להם כמאז ומתמיד. אם יבחרו לעשות כך, יגדל סכום החיסכון בשנה מ-600 ל- 1,200 שקלים.

עד ה-1.6.2017, בעוד כחצי שנה, יוכלו ההורים להחליט היכן הם מעוניינים שינוהלו כספי החיסכון הללו, בבנק או בקופת גמל, ובאיזה סוג מסלול הם יושקעו. המוקד הטלפוני העומד לרשות הענין, ובו ניתן לבצע את הבחירות השונות, הדי פשוטות לכשעצמן, הוא 2637* או 02-5393700, גם אתר ייעודי הוקם לצורך זה: 'חיסכון לכל ילד' שמו - והפעולה מתחילה בהקשת תעודת הזהות של אם הילד.

כמו כן, בהגיע הילד לגיל 18, המדינה תפקיד עבורו עוד מענק בסך 500 ש"ח. את כל הכסף שבתכנית יוכל הילד למשוך לאחר אישור הוריו. עוד מענק בן 500 ש"ח יופקד על ידי המדינה לתכנית, באם כספי החיסכון לא נמשכו עד שמלאו לילד 21 שנה.

הזמן שחלף מאז התכנית אושרה רשמית בממשלה לפני כחצי שנה, בחודש מאי 2015, זיכה את בעלי התכנית המדוברת שתפתח בתחילת השנה הבאה, בתשלום ההפרש הרטרואקטיבי עבור תקופה זו, שישולם בכמה פעימות.

יצוין, כי אם ההורים לא יבחרו היכן תנוהל תכנית ה'חיסכון לכל ילד' שלהם, ברירת המחדל היא שהכסף שבתכנית ייחסך בקופת גמל - לילדים עד גיל 15, ובבנק - לילדים מעל גיל 15.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר