טענות: גם הרבנות הראשית אשמה ביוקר המזון

הרבנות הראשית מואשמת באחריות על יוקר המזון בישראל, בכך שאינה מאפשרת יבוא מקביל של מוצרים רבים, בעוד היבואן הזוכה בחותמת הכשרות נוהג עם המחיר כשחקן יחיד בשוק (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: yaakov Naumi/Flash90)

יוקר המחיה: כבר שנים לא מעטות שעשרות מהיבואנים היותר גדולים של המזון בישראל מרוויחים יותר מחצי מיליארד שקלים בכל שנה, וכעת עולה הטענה כי גם ידו של מונופול כשרותי בוחשת בקדרה, וכך ה'קומבינה' הישראלית שכבר הפכה שם דבר בעולם התעשייה והמסחר, מכניסה מרשרשים רבים לכיסי היבואנים - על חשבון האזרח הקטן.

איך זה נעשה? מתברר כי אחרי כל המחאות הגדולות והרפורמות המבטיחות, מחירי המזון בישראל עדיין גבוהים מאוד, בין השאר מסיבה אחת מרכזית: נתינת מונופול כשרות ליבואן מסוים, כשרק הוא זוכה לחותמת המתחייבת של הרבנות הראשית.

במשרד האוצר החליטו זה מכבר לצאת עם 'רפורמת הקורנפלקס', שאמורה לפתוח את השוק לתחרות בכך שתיתן לכמה יבואנים - במקביל - להביא לארץ מוצרים. אך כעת, עובדת הענקת תעודת הכשרות רק ליבואן אחד, תוקעת את הרפורמה המיוחלת.

וכך נמנעת התחרות בשוק המזון, כשהיבואן, כספק בלעדי של המוצר, יכול לעשוק את הציבור עם מחירים מופקעים עבור המוצר שייבא ואותו רכשו.

תגובת הרבנות הראשית ל'חדשות 10' שפרסמו את הידיעה: "ככלל, היבואן המקביל אינו מחזיק בידיו אישור כשרות של המוצר המיובא על ידו כנדרש, וייתכנו קווי ייצור שונים של אותו מוצר שרק חלקם נתון לפיקוח כשרותי. לכן לא תמיד יכולה הרבנות הראשית להבטיח כי המוצר המיובא בייבוא מקביל אכן כשר. יחד עם זאת, הרבנות בוחנת את הסוגיה במטרה להסיר חסמים בתחום הייבוא המקביל, מתוך מגמה להביא להפחתת יוקר המחיה תוך עמידה על נהלי הכשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר