משרד החינוך מפלה לרעה את ילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי

בעקבות ביורוקרטיה, משרד החינוך אינו מתקצב ב-3 החודשים האחרונים את ילדי החינוך המיוחד החרדים. משרד החינוך בתגובה: מוסדות החינוך המיוחד מתוקצבים באופן זהה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שמואל דריי)

משרד החינוך מפלה לרעה את ילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי ופוגע בטיפול באלפי ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כאשר המשרד מתקצב באופן הלוקה בחסר באופן משמעותי בשלושת החודשים האחרונים של השנה, זאת בעקבות ביורוקרטיה משרדית.

בכל תחילת שנת לימודים משרד החינוך מתקצב את המוסדות במקדמות חלקיות בלבד, בשל עיכובי ביורוקרטיה ברשויות ובהזנת הנתונים במשרד החינוך. המקדמות המתקבלות מתקצבות רק חלק מסעיפי התקצוב ובסכומים לא מלאים. במצטבר לשלושה חודשים מדובר בסכומים גבוהים של משכורת ויותר. בכל שנה מנהלי המוסדות מתמודדים ולוקחים הלוואות גישור בסכומים גבוהים אשר אינן משופות על ידי המשרד.

יש לציין שהמוסדות עושים הכל על מנת לעמוד בדרישות המשרד, כך שבחודש דצמבר בשנה שעברה כבר חודשו כל הרישיונות.

יצויין, כי בישיבות שנערכו עם כל דרגי המשרד, הוסכם עקרונית על נוסחה לפיה יתוקצבו המוסדות, אך בפועל פקידי המשרד תוקעים מקלות בגלגלי המוסדות ואינם מאפשרים להם לתת את השירות לילדי החינוך המיוחד.

מדינת ישראל שמחובתה לתת את השירות לילדי החינוך המיוחד, לא מאפשרות למוסדות שלקחו על עצמן את השליחות החשובה ואינה מספקת את התנאים לקיום עבודה חינוכית - טיפולית שוטפת.

פורום ילדי החינוך המיוחד שוקל כעת לקיים בהמשך השבוע הפגנה מחוץ למשרד החינוך עם ילדי החינוך המיוחד, הכולל ילדים נכים בעלי מוגבלויות.

ממשרד החינוך נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "משרד החינוך מתקצב את מוסדות החינוך המיוחד בכל המגזרים, לרבות המגזר החרדי, באופן זהה לחלוטין. בדיוק כמו יתר המגזרים, הועברו מקדמות למוסדות החינוך המיוחד שבמגזר החרדי באופן מלא, בהתאם לנתונים שדווחו. בימים האחרונים הוזרמו למערכות משרד החינוך נתוני האמת של בתי הספר, והפרשים, בהתאם לצורך, יועברו רטרואקטיבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר