אאא

במכללת מבחר נפתח מסלול לימודי לתואר ראשון בשירותי אנוש. הלימודים נפתחים לראשונה גם למגזר, בשיתוף פעולה עם אונבירסיטת חיפה אשר מעניקה את התואר.

יצאנו לבדוק על מה מדובר, ואיך זה הולך לקרות. ראיון עם פרופסור גיל לוריא, ראש החוג לשירותי אנוש באוניברסיטת חיפה.

מה עומד מאחורי המילים "שירותי אנוש"? מה בעצם אתם מלמדים את התלמידים?

צריך להבין שעולם התעסוקה השתנה שינוי מהותי בעשרות השנים האחרונות. בעשורים האחרונים עולם הייצור הולך ונעלם משוק התעסוקה בעולם המערבי. את מקומו של הייצור תופס עולם השירות.

כיום, מרבית המשרות המוצעות בשוק התעסוקה הינם משרות בתחום השירותים: שירותים פנים ארגוניים ושירותים מקצועיים חוץ ארגוניים. שירותי אנוש עוסקים בניהול כח אדם, בניהול שירות ללקוחות חיצוניים ומתן שירותי ידע לייעול תהליכי שירות מורכבים הכוללים אינטראקציה אנושית.

עולם השירות הוא מקצוע בפני עצמו. זה הידע אותו אנו במסלול שירותי אנוש מעניקים לתלמידים. אנחנו מכשירים את תלמידים לנהל תהליכי שירות מורכבים בתוך הארגון כמו ניהול משאבי אנוש ומחוצה לו כדוגמת ניהול שירות לקוחות של חברה סלולארית פרטית או חברה ציבורית. 

פרופ' גיל לוריא, ראש החוג לשירותי אנוש. ראיון. באדיבות המצלם
פרופ' גיל לוריא, ראש החוג לשירותי אנוש. ראיון. באדיבות המצלם
הגדלה

איזה תכנים לומדים התלמידים במהלך הלימודים?

 נושאים רבים ומגוונים נלמדים במהלך הלימודים:  

  • הכרת סוגי שירותים הניתנים לאוכלוסיות שונות והתאמתם למאפיינים ולצרכים של לקוחות ואזרחים בסביבה רב-תרבותית והטרוגנית.
  • סוגיות משפט ואתיקה הקשורות לתהליכי נתינת וקבלת שירות ולהעסקת עובדים.
  • תהליכים ארגוניים וגישות לניהול אפקטיבי של המשאב האנושי בארגוני שירות.
  • פיתוח היכולת של עובדים ושל לקוחות לתפקד בסביבה טכנולוגית.
  • היבטים פסיכולוגיים בשירות ובניהול עובדי שירות.
  • קידום איכות השירות וחווית השירות.
  • עקרונות פיננסיים, עסקיים ושיווקיים בפיתוח והפעלת ארגוני שירות.
  • תרומתן של עמותות ותהליכים התנדבותיים לטיב ומגוון השירותים בחברה ובקהילה
  • תהליכים חברתיים, תרבותיים, כלכליים, וטכנולוגיים המשפיעים על ארגוני שירות ומקבלי שירות, ועוד נושאים רבים.

 יש סיכוי לעבוד בתחום הזה עם סיום הלימודים בעבודה מכובדת ?

סקרי העסקה אותם אנחנו מבצעים באופן קבוע בין הבוגרים שלנו באוניברסיטת חיפה מראים כי כמעט 100% מהבוגרים עובדים בתחום אותו למדו, זה נתון מאד מרשים שמעיד על אופיו הפרקטי של המסלול.

המסלול אותו בנינו במכללת מבחר מותאם לתלמידים החרדיים שמה שמענין אותם יותר מכל הוא הפרקטיקה. אין לי ספק שבוגרי המסלול ישתלבו מהר מאד בתפקידי מפתח בתחום השירות, והשמים הם הגבול עבורם. יש לנו בוגרים שכבר עובדים היום כסמנכל"י שירות לקוחות בחברות סלולאריות גדולות או כמנהלי משאבי אנוש במגוון חברות.