גפני ואלקין סיכמו: תוסר ההתנגדות לבנייה ברכסים

השר להגנת הסביבה זאב אלקין נועד עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, באשר לבנייה ברכסים. בסיום הפגישה סוכם על המשך תהליך בניית 1,600 יחידות דיור ברכסים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלקין וגפני, לאחר הפגישה (צילום: באדיבות המצלם)

השר להגנת הסביבה זאב אלקין נועד בצהריים (ראשון) עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ראש מנהל הדיור אביגדור יצחקי וראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך, בסיום הפגישה סיכמו הצדדים על המשך תהליך בניית 1,600 יחידות דיור ברכסים.

לפי ההחלטה שהתקבלה, המשרד להגנת הסביבה יסיר את הערר ותהליך התכנון לבניה יימשך כרגיל, כאשר בתוך חודש יימצא פיתרון סופי שיהיה מקובל על כולם.

הערר של אלקין, האחראי על המשרד להגנת הסביבה, הגיע בעקבות התנגדות ארגונים ירוקים, שלטענתם הבנייה תפגע בערכי טבע. בעקבות כך הגיש אלקין לפני כשבועיים התנגדות לקראת ישיבת קבינט הדיור, בה לא נדון בסופו של דבר עניין רכסים והצדדים עמלו להשיג הסכמות.

בפגישה המשותפת שהסתיימה לפני דקות אחדות סוכם כי המשרד להגנת הסביבה בראשותו של השר אלקין יסיר את ההתנגדות, ובכך הושלם סלילת הדרך לשכונה חרדית חדשה עם כ-1600 יח"ד ביישוב רכסים ובתוך חודש יתכנס שלחן עגול בהשתתפות כל הגורמים על מנת לקבוע סופית את גבולות השכונה.

בפגישה השתתפו גם שאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים עם צוות אדריכלים ממשרדו וכן האדריכל אורי וידן שמתכנן עבור משרד השיכון ומועצת רכסים את שכונת גבעת הרסה כבר 28 שנה.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני, פועל להקים ועדה בינמשרדית שתפעל להרחבת היישוב רכסים. ארמוני אמר כי "רכסים היא בעלת פוטנציאל רב להפוך לעיר ואם ולסייע בפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי".

"נוכחתי בפוטנציאל הרב הטמון ברכסים לפתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי. לרכסים יש את כל היכולות כדי להפוך לעיר חזקה, ותנופת פיתוח ושדרוג תשתיות הכבישים והתחבורה באזור בהחלט מסייעים לה", אמר מנכ"ל משרד השיכון והבטיח לדאוג להקמת ועדה בינמשרדית כוללת שבראשה הוא יעמוד.

עוד ציין מנכ"ל המשרד כי הוועדה תתמקד לא רק בפתרונות הדיור אלא גם במכלול הצרכים הנלווים הן לצורך הרחבת היישוב והן לצורך מתן מענה לתושבים הקיימים ביישוב, אשר יבואו לידי ביטוי בין היתר בהקמת מבני ציבור, פארקים עירוניים וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר