הסוף למשבר

טורקיה ביטלה את האישומים נגד הישראלים

אחרי נתק של שנים, טורקיה ביטלה את האישומים נגד הבכירים הישראליים וסגרה סופית את תיק המרמרה. במקביל, שגריר ישראל בטורקיה, איתן נווה, נכנס לתפקידו (מדיני)

משה פריגן | כיכר השבת |
המרמרה (צילום: פלאש 90)

שש שנים לאחר פרשת המרמרה וחמש שנים לאחר שהודיע כי הגיש כתבי אישום באשמת רצח ועבירות נוספות, התובע הכללי של טורקיה הודיע כי בעקבות ההסכם בין ההמשלות באנקרה וירושלים הוא מושך את כתבי האישום ומבטלם.

כזכור, לאחר פרשת המרמרה בה נהרגו אזרחים טורקים פרץ משבר חריף בין אנקרה וירושלים, כששיאו היה החזרת השגרירים והגשת כתבי אישום כנגד רמטכ"ל צה"ל בעת תקרית המרמרה (2010) רב אלוף גבי אשכנזי, מפקד חיל הים דאז אלוף אליעזר מרום, ראש אמ"ן דאז אלוף עמוס ילדין, מפקד חיל האוויר עידו נחושתן ובכירים נוספים.

בכירים אלו הואשמו ברצח ובשורה ארוכה של עבירות חמורות והתובע הטורקי ביקש להוציא להם צווי מעצר בין לאומיים ולהטיל עליהם עונשי מאסר משמעותיים, שכאמור בוטלו עם הודעתו האחרונה.

התובע שהגיש בשעתו תביעת ענק נגד מנהיגים ישראליים בעקבות פרשת האניה מרמרה, ביטל בסוף השבוע את התביעה, כשהוא מצטט את הסכם הפיוס שהושג בין ממשלות טורקיה וישראל. במקביל הגיע לאנקרה השגריר הישראלי החדש בטורקיה, איתן נווה, כד להתחיל במילוי תפקידו.

סוכנויות הידיעות בטורקיה מדווחות, כי בתצהיר שהגיש לבית הדין לפשעים חמורים ביקש התובע להסיר את התביעות חלף הסכם הפיצויים במסגרתו ישראל תשלם כעשרים מליון דולר למשפחות הנפגעים הטורקים ותעניק הקלות לפלסטינים.

עם סיום הסאגה המשפטית בין המדינות הגיע השגריר איתן נווה לאנקרה והחל את תפקידו. נווה שירת בשנות התשעים בשגרירות ישראל בטורקיה ונחשב כמי שמכיר את מסדרונות השלטון הטורקיים. בשנים עשר לדצמבר יגיע השגריר הטורקי כמאל אוקם לתל אביב ויתחיל בתפקידו. אוקם היה בעבר יועץ ראשי לענייני מדיניות חוץ של ראש מממשלת טורקיה בינלי יילדרים. לפני כן, היה יועצו של ראש הממשלה התורכי הקודם דאבאטוגלו ועבד במחלקת המזרח התיכון במשרד החוץ הטורקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר