4 דברים דוחים שקורים למצעים שלא כובסו מספיק

אוקיי, יש סיכוי גבוה שהמיטה שלכם היא חממת חיידקים פוריה ומלבלבת. הסיבה? אתם לא מחליפים ומכבסים מספיק את המצעים שעליה (ניקיון, בריאות)

1. פצעונים

הולכת לישון עם האיפור? שוכח לשטוף פנים לפני השינה? אתם עושים להם עוול רציני ומעודדים דלקות, זיהומים (וגם את הזדקנות העור) שעוברים למצעים שעל המיטה, ושם מתפתחים חיידקים בין הסיבים שבתגובה, גורמים לעור הפנים לפתח פצעונים או להחמיר אקנה קיימת - גם אם לילה אחד ניקיתם את העור, הלכלוך עדיין קיים.

המלצה: לנקות היטב את עור הפנים והגוף בתכשירים איכותיים לפני השינה ולכבס את הסדינים כל 7-10 ימים.

2. גירוי בעור ואפילו אקזמה

בנוסף לחיידקים, חיכוך בסדינים מלוכלכים בכל לילה גורם לגירוי בעור ואפילו לאקזמה. טיפול במשחות שמנוניות או קרמים כבדים עלול להוסיף על הבעיה, כי התכשירים עוברים לסדינים - שם הם יישארו אפילו יותר מהעור, מה שמגביר את הסיכון לחיידקים.

המלצה: התייעצו עם רופא עור לגבי שימוש במוצרים שנספגים היטב.

3. זיהומים פטרייתיים או חיידקיים

מזיעים בלילה? הזיעה לא פשוט מתאדה. למעשה, זיעה היא אחת הסיבות המרכזיות להתפתחות פטריות או לעובדה שהן לא חולפות למרות הטיפולים. סוג מסוים של עובש - קלדוספוריום - גדל על מזרנים לחים ויכול לגרום לאסתמה, דלקת ריאות ולפטרת הציפורניים שמזיקה לעור סביב הציפורניים וגורמת להן להתפורר.

כמה זה גרוע? מחקר מצא שבמצעים שלא כובסו לאחר שבוע יש 24,631 חיידקים יותר מידית של דלת שירותים.

4. קרדית האבק

הקרדיות הטורדניות ניזונות מקשקשי העור שאתם משירים בזמן השינה ונצברים במקומות שלא מנקים אותם באופן קבוע. למעשה, ככל הנראה, המיטה שלכם מכילה 1.5 מיליון קרדיות אבק בכל לילה בשל היותה מקום לח וחם מספיק עבור גידולן של הקרדיות. צואתן היא אלרגן נפוץ קל משקל שנישא באוויר, מגיע למערכת הנשימה ועלול לגרור תגובה אלרגית של התעטשות, נזלת, עפעפיים נפוחים ותסמינים נוספים. אצל חולי אסתמה חריפה, קרדית האבק עלולה לגרום למוות כתוצאה מחנק.

המלצה: מומחים מצאו שככל שמחכים בין הכביסות, רק נהיה קשה יותר להיפטר באמת מהקרדית. כבסו לעתים קרובות ואחסנו את המצעים במקום קריר ויבש, הרחק מלחות ואור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר