ממתינים למנדלבליט

משבר עמונה - הסוף? מסתמנת חבילת הסדרה כוללת

פינוי עמונה כנראה בלתי הפיך, גם לפי נפתלי בנט, אך הגלולה המרה מומתקת בחבילת הסדרה כוללת שנסגרה בשעות האחרונות - שגם מנטרלת את המשבר הקואליציוני שבדרך (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עמונה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאחר סבב של פגישות קדחתניות בימים האחרונים, נראה כי התגבש לו פתרון סופי ומוסכם על כלל השותפות הקואליציוניות. המתווה המוצע עודו ממתין לאישורו של אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה.

על פי הפרסום האחרון, חוק ההסדרה יעלה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה כבר ביום רביעי הקרוב - ללא סעיף 7 הפרובלמטי, הנתון במחלוקת קואליציונית קשה, בין סיעת כולנו בראשות משה כחלון לבין הבית היהודי בראשות נפתלי בנט. הפתרון הטרי ליישוב עמונה, נמנע מעקיפת פסק הדין של בג"ץ שהורה לפנות את המאחז.

לפי הסיכום, כבר בישיבת הממשלה הקרובה או הקבינט יאושר פתרון נכסי הנפקדים המדבר על העתקת בתי המפונים מעמונה לחלקות סמוכות שאינן בבעלות פרטית. יהיו מבנים שיועתקו מטרים בודדים ואחרים ייאלצו לזוז עשרות עד מאות מטרים לחלקות סמוכות. המדינה היא שתישא בכל עלויות בניית הבתים מחדש.

עיקר ההישג, לפי גורמים בבית היהודי, נעוץ בכך שלאחר המשבר שחוללו ושאיים לפרק את הקואליציה, יעבור כעת חוק ההסדר ויאושר פה אחד, כך שלבג"ץ יהיה קשה עד בלתי אפשרי לפסול אותו בשל עילת אי חוקיות כזו או אחרת - אך אין ספק בשורה התחתונה: עמונה, בניגוד להבטחת בנט ובכירי הימין, תפונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר