ברקס לברקזיט

אכזבה לאנטישמים: מפלה למועמד הקיצוני נורברט הופר

מדגמים שפורסמו באוסטריה מצביעים על ניצחונו של המועמד שנתמך על ידי הקהילה היהודית. המועמד הקיצוני הודה בתבוסה. ב'ועידת רבני אירופה' מברכים על התוצאה (חדשות, עולם)

נורברט הופר (צילום: Norbert Hofer / facebook)

ברקס לברקזיט: מועמד הימין הקיצוני לנשיאות אוסטריה נורברט הופר, הודה הערב (ראשון) כי הפסיד בבחירות שנערכו היום לנשיאות. בהודעה שפרסם הופר אמר "אני מברך את ון דר בלן על הצלחתו". המדגמים שפורסמו באוסטריה מצביעים על ניצחון לון דר בלן, שזכה ב53.6% אחוזי תמיכה לעומת 46.4 בלבד להופר.

המנצח בבחירות לפי המדגמים הוא ואן דר בלן, בן השבעים ושתיים, מנהיגה לשעבר של מפלגת הירוקים. דר בלן ניצח בסיבוב הקודם בהפרש זעיר אך תוצאות הבחירות בוטלו בשל טענות על חוסר סדר ועל תקלות בקלפיות.

בקהילה היהודית באוסטריה נושמים לרווחה עם פרסום תוצאות המדגמים, לאחר שיצאו בצורה יוצאת דופן והביעו תמיכה בואן דר בלן.

השאלה המרכזית היא האם ניתן יהיה להשתיק ארבעים וחמישה אחוזים מאזרחי אוסטריה שהצביעו בעד מועמד הימין הקיצוני.

החשש בקהילה היהודית ובאירופה המתונה מהופר לא היה לשווא, הופר הוא איש ימין קיצוני, בעל אג'נדה ברורה נגד המהגרים ונגד השמאל האירופי, שאפשר לטענתו את שטיפת היבשת במוסלמים, הוא חובב כלי נשק מושבע וקורא לאזרחי אוסטריה לעשות כל שבכילתם בכדי להיפטר מהממסד המושחת.

הופר לא שולל כלל התקרבות לרוסיה והעתקת הברקזיט מבריטניה גם לאוסטריה, מלחמתו הברורה היא בקנצלרית גרמניה מרקל. ניצחון של הופר באוסטריה היה ממריץ את תנועות הימין באירופה להשתלט מחדש על השלטון - בעיקר באיטליה בצרפת ואולי גם בגרמניה.

את מפלגת החירות אותה ייצג הופר, הקימו ניאו-נאצים לשעבר שלא נראה שחזרו בתשובה ושבו מדעותיהם.

בתגובה להפסדו של איש הימין בבחירות, אמר הערב נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב פנחס גולדשמידט: "אנו מרוצים שהכוחות השפוייים המתנגדים לאנטישמיות לגזענות ולשנאת האחר ניצחו הפעם באוסטריה. אנחנו גם מרוצים מהעובדה שקולות מן הקהילה היהודית שבעבר תמכו בימין הקיצוני חדלו לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר