משבר עמונה

ליכודניקים כותבים לנתניהו: "אם תממש את מדיניות השמאל, אחרים ינהיגו במקומך"

במכתב יוצא דופן בחריפותו, מאיימים עשרות ראשי סניפים ועסקנים בכירים במפלגת השלטון, על ראש הממשלה נתניהו - יו"ר מפלגתם, הליכוד - בעקבות פינוי עמונה המתקרב (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו במרכז הליכוד. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

עשרים ושמונה מראשי הסניפים בליכוד וחברי מרכז המפלגה שיגרו אמש (ראשון) מכתב תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו באשר לפינוי מאחז עמונה המתקרב, לאור הסיכום הקואליציוני על 'חבילת הסדרה' כוללת, שממתינה כעת רק לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

יממה לפני שחוק ההסדרה מובא להצבעה במליאת הכנסת ויאושר ללא סעיף עמונה, כותבים הליכודניקים לראש מפלגתם: "לא נוכל להשלים עם הרס של יישוב בארץ ישראל. אם הליכוד יממש מדיניות השמאל יבואו אחרים וינהיגו את המדינה".

"הציבור הימני אמר את דברו בקלפי", הם ממשיכים, "וכל זאת הודות לאמון הרב שנתן בך, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. הודות לכך השגנו ניצחון מרשים. ועתה פונים אנו אליך אדוני ראש הממשלה כשחובת ההוכחה היא עלינו לעמוד בהבטחתנו 'לא פינינו ולא נפנה', ומתוך חשש עמוק לביטחון הציבור.

לדבריהם, "ישנה תמיכה רחבה בתושבי עמונה והיערכות מפני הפינוי, הרס וגירוש של עמונה - יישוב בן 20 שנה ובו 40 משפחות, יישוב בלב ארץ בנימין. תמיד ידעת בכישרונך הרב ובכושר התושייה שלך להתמודד עם כל המערכות, כולל עם מערכת בתי המשפט, ולצאת בכבוד מבלי לפגוע בכבודם של אחרים. אנו בטוחים כי גם הפעם תמצא את הדרך להשאיר את עמונה במקומה כפי שנמצאה הדרך להשאיר את הבדואים בנגב על אף פסק דין חלוט".

כזכור, אמש דווח כי לאחר שבוע של פגישות מרתוניות התגבש הסכם לפיו חוק ההסדרה יעלה להצבעה במליאה כבר ביום רביעי ללא סעיף 7 המחיל את החוק גם רטרואקטיבית וכך מייתר גם את פינוי עמונה, סעיף השנוי במחלוקת קואליציונית בין כולנו בראשות כחלון לבית היהודי בראשות בנט.

כחלק מההסדר הכולל, הממשלה או הקבינט יאשרו פתרון להעתקת בתי מפונים מעמונה לחלקות סמוכות. בחלק מהמקרים, מדובר במבנים שיזוזו מטרים בודדים בלבד ובאחרים למרחק של עד מאות מטרים. המדינה אף תממן את עלויות הבניה מחדש והפינוי של הבתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר