בהפגנת הפלג הירושלמי

הנערה החרדית מספרת על הזרנוק המשטרתי שפגע בה • צפו

"פתאום קיבלתי שפריץ ממש, ישר לתוך הפרצוף" מתארת רחלי בת ה-18 ממודיעין עילית, שמתייצבת מול המצלמה כדי לספר על התלונה למח"ש נגד התנהלות המשטרה בהפגנת הפלג הירושלמי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מדברת לראשונה על הפגיעה - והתביעה (צילום: באדיבות ערוץ 10; תמונה: יוסי זמיר / פלאש 90)

רחלי, נערה בת 18 ממודיעין עילית, שכבה בשבועיים האחרונים בבית חולים לאחר שנפגעה מזרנוק המים של המכת"זית המשטרתית. כעת היא מדברת לראשונה, ובראיון לערוץ 10 היא מספרת על הפעלת הזרנוק שנועדה במקור לפיזור מפגיני 'הפלג הירושלמי' בכביש בר אילן בירושלים.

"פתאום קיבלתי שפריץ ממש, ישר לתוך הפרצוף", היא מתארת. "מה שאני זוכרת את עצמי, זה עומדת... יש לי עדשות, שתיהן עפו לי בבת אחת... עומדת, מחזיקה את שתי העיניים וקולטת שעין שמאל שלי לא רואה כלום".

לפי תיאורה, "אני בסך הכל הלכתי הביתה, ובמקום להגיע לשם הלכתי שבועיים לבית חולים, אני עדיין כל הזמן צריכה ללכת למעקבים. לא עשיתי כלום, באמת, אני אזרחית תמימה. לא הייתי עם אנשים, לא הייתי עם אף אחד בכלל באזור".

"כשאני הולכת ברחוב בר אילן, במקום לפחד מהטרור אני צריכה לפחד מהמשטרה?", היא מסיימת בכאב.

עורכת הדין נועה לוי, מ'הוועד הציבורי נגד עינויים' המגן בדרך כלל על אסירים ביטחוניים (מחבלים), היא שמייצגת אותה כעת בתביעה שתוגש השבוע למחלקה לחקירת שוטרים, נגד התנהגות המשטרה בזירה, מאחר והזרנוק כוון לעברה ולעבר נוספים שהילכו לתומם ברחוב המרכזי בבירה, כאשר כלל לא היו מפגינים על המדרכה בה היתה.

בשבועות האחרונים ניסו רופאי בית החולים שערי צדק להציל את מאור עיניה של הנערה החרדית, שפגיעתה הוגדרה כבינונית גם בשאר חלקי גופה בהם סבלה חבלות קשות, כתוצאה מנחשול המים האדיר שהפעילו השוטרים לעברה, ואכן ראייתה שבה אליו בקושי רב.

כזכור, ההתפרעות במקום החלה במהלך ההפגנה לשחרור תלמיד ישיבת קמניץ אברהם שטרן, שסירב להתייצב בלשכת הגיוס, ועל כן נכלא בכלא 4 בעוון עריקות בשל הגדרתו כסרבן גיוס.

תגובת המשטרה לידיעה כפי שנמסרה לערוץ 10: "הנערה כנראה עמדה בסמוך למפגינים, ולאחר ששמעה את הוראות השוטרים להתפזר עדיין בחרה להישאר בחזית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר