פרסום ראשון

לקראת הגיוס? כנס של צה"ל לבחורי חב"ד ששבו מחו"ל

צה"ל יערוך מחר - יום שלישי, כינוס למאות ה'תמימים' - בחורי חסידות חב"ד, ששהו בחו"ל ואיבדו את מעמד בן ישיבה, בו יוסבר להם ההסכם עם החסידות שיאפשר להם ללמוד עד גיוסם לצה"ל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בחור חב"ד בלשכת הגיוס. ארכיון, למצולמים אין קשר לנאר בכתבה (באדיבות המצלם)

היחסים בין רבנים וגורמים שונים בחסידות חב"ד לבין שלטונות צה"ל יודעים בשנים האחרונות עליות ומורדות כאשר קיימת מחלוקת פנימית בחסידות לגבי ההסכם שנחתם מול הצבא לצד טענות על יחס שאינו הוגן.

עיקר הוויכוח היה לגבי תלמידי חו"ל שיצאו ללמוד במשך שנה ב-770 בשכונת קרונהייטס בניו יורק כמנהג החסידות ולכן איבדו את מעמדם כבני ישיבה כאשר לאחרונה הגיעו הצדדים להסכם בעניין.

"כיכר השבת" חושף כי מחר, יום שלישי, עתיד להתקיים לראשונה מטעם הצבא כנס לכלל 'התמימים' - בחורי חסידות חב"ד אשר שהו בשנים האחרונות בחו"ל.

כזכור, עד לחתימת ההסכם עם חב"ד, כל בחור חסיד חב"ד אשר טס לפרק זמן ממושך, איבד את מעמדו כבן ישיבה, ועל כן כאשר חזר לארץ מעמדו היה כמשתמט מגיוס.

בצה"ל ובחב"ד ראו לנכון לסדר את העניין הזה, ועל כן מינו את מדור שילוב חרדים בראשות רס"ן אמיר ווקנין וראש תחום שילוב חרדים מנדי כץ, שיטפלו בנושא.

לאחר תקופה ארוכה הגיעו השניים להסכם מול ראשי חב"ד שכאשר בחור יוצא לחול למשך תקופה של שנתיים, יכול בשובו לארץ, להמשיך ללמוד עוד שנה וחצי בישיבות, ולאחר מכן להתגייס.

בכנס אשר יתקיים מחר, יוכלו לשמוע כלל הבחורים אשר מעמדם לא הוסדר, מה האופציות העומדות בפניהם, כמו כן תינתן הרשות לתלמידים לדחיית הגיוס למועד אחר.

בכך מקווים בצה"ל להגיע להסדר בנושא הרגיש מול עסקני החסידות לתועלת שני הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר