רק 60 אחוז מהתלמידים הסכימו להתחסן נגד שפעת

נתונים שפורסמו היום חושפים שרק 60% מהתלמידים אליהם הגיע משרד הבריאות התחסנו בפועל נגד השפעת. רוב התלמידים שלא חוסנו - בעיקר בשל סירוב ההורים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליצמן מתחסן (צילום: דוברות משרד הבריאות)

כישלון בחיסון תלמידי בתי הספר במסגרת תוכנית החיסונים נגד השפעת לתלמידי כיתות ב' שהחלה השנה? מנתונים שפורסמו היום (שני) ב-ynet עולה שעד כה נותני השירות בבתי הספר הצליחו להגיע רק ל-55% מהתלמידים. בקרב הילדים שהגיעו לחסן אותם, ההיענות הייתה 60.4% בלבד.

על פי דו"ח פנימי של משרד הבריאות, הסיבות לאי מתן החיסון הן בעיקר סירוב הורים (90%), סיבות נוספות הן סירוב תלמיד (3.4%) והיעדרות ביום החיסון (3.5%).

גורם במערכת הבריאות סבור שמשרד הבריאות לא הוביל את מהלך החיסונים בצורה מיטבית: "אין מחלוקת שחיסונים בבתי הספר זה צעד חשוב והכרחי. אך יחד עם זאת אנחנו נמצאים בשיא תקופת החורף והגיעו לחסן רק קצת יותר מ-50 אחוזים מהתלמידים בשכבת הגיל".

לדבריו, יש לבצע להוסיף תקנים לאחיות על מנת שכל תלמידי בית הספר יקבלו את החיסון עד תחילת חודש נובמבר לכל המאוחר: "מה יקרה בשנה הבאה שיכניסו שכבת גיל נוספת? יגיעו רק לרבע מהתלמידים?".

מדובר היה בפרויקט דגל של משרד הבריאות שהביא גם את שר הבריאות עצמו, יעקב ליצמן להפשיל את שרוולו ולקבל את החיסון המדובר. משרד הבריאות החליט על חיסון נגד שפעת בבתי ספר לאחר עבודת מטה של מספר שנים אשר כללה את המלצות של פרופ' רן בליצר, וכן הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים אשר סברו שניהם כי יש להנגיש את חיסוני השפעת לילדי בית הספר במסגרת בריאות התלמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר