תם המשבר

ההמנון הישראלי נוגן בטקס קבלת שגריר ישראל בטורקיה. צפו

השגריר הישראלי החדש התקבל על ידי השליט הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, בחיוך, כשהוא מתרשם מכך שזה פנה אליו בטורקית קולחת. שיא הטקס: נגינת המנון 'התקווה'. צפו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הטקס ההיסטורי (צילום: מתוך ynet)

היום (שני) הגיש איתן נאה את כתב האמנתו כשגריר ישראל בטורקיה, לנשיא המדינה רג'פ טאיפ ארדואן. נאה הוא השגריר הישראלי הראשון בטורקיה, מאז 'משבר המרמרה' בשנת 2010. התקשורת הטורקית דיווחה בהבלטה על הטקס הבלתי שגרתי.

ארמון הנשיאות המפואר קולייה, הידוע בכינוי 'ארמון 1,001 החדרים', הוא שאירח את הטקס הלא שגרתי. השגריר החדש סקר, כנהוג, משמר כבוד של חיילים טורקים ושיאו של הטקס, לפחות בעיניים ישראליות, היה נגינת המנון 'התקווה'.

השגריר הישראלי התקבל על ידי ארדואן בחיוך, כשהוא מתרשם מכך שנאה פנה אליו בטורקית קולחת. ארדואן לחץ את ידיהם של אנשי הצוות הישראלים ושל בני משפחת השגריר, כולל ילדיו.

כזכור, לאחר 'משבר המרמרה', המשט הטורקי שנועד לפרוץ את הסגר על עזה, סולק מטורקיה גבי לוי, השגריר הקודם. מאז, טורקיה לא פסקה לדרוש מישראל להתנצל על האירועים, בהם נורו למוות עשרה טורקים שתקפו את חיילי השייטת הישראלים. טורקיה דרשה מישראל גם לשלם פיצוי למשפחות הנפגעים במשט.

הסכם הפיוס ההיסטורי בין המדינות, שנחתם לפני כמה חודשים, כלל סעיפים בנוגע לפיצויים, לקשרי טורקיה-חמאס ולמניעת תביעות של טורקים נגד קציני צה"ל - שזהו ההישג המשמעותי ביותר בהסכם זה, מבחינת נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר