טרנד מעניין

תופעה כורדית: תינוקות נקראים על שם דונלד טראמפ

"ראיתי בבחירת דונלד טראמפ חסד אלוקי עם הכורדים ועל כן קראתי לבני בשמו" אמר אחד האבות שמאחורי התופעה הכורדית החדשה. "מאז לידת בני חבריי לפלוגה הפסיקו לקרוא לי חסן ג'מיל והחלו לקרוא לי אבו טראמפ אל כורדי" (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
אחד התינוקות (צילום: Vijesti.ba)

בשבועות האחרונים, הולכת וצוברת תאוצה תופעה חדשה ברחבי כורדיסטאן העיראקית - תינוק אחר תינוק נקראים בשמו של הנשיא האמריקני החדש דונלד טראמפ.

ככלל, התופעה של קריאת שמות על שמם של מנהיגים מערביים מצויה מאוד בארצות ערב. בשונה ממנהיגים כמו היטלר שדי קל למצוא אנשים הקרואים על שמם, מנהיגים אמריקאים קשה מאוד למצוא. על כן, התופעה - לבד מכך שהיא משעשעת - מסמנת את הפוליטיקה המזרח תיכונית החדשה.

חסן ג'מיל, חייל בכוחות הפשמרגה הכורדים סיפר על השם המיוחד אותו בחר לבנו. "הייתי בלחימה כאשר נבחר הנשיא דונלד טראמפ. ראיתי בבחירתו חסד אלוקי עם הכורדים ועל כן קראתי לבן שנולד לאחר שלושה עשר יום מהבחירות על שמו של טראמפ".

"אנחנו מתפללים לאהבה ושלום בין הכורדים ובין האמריקאים. קראתי לילד שלי בשמו של היקר לי מכל. לחיי המנהיג החדש". לסיום, הוא מספר כי מאז לידת בנו חבריו לפלוגה הפסיקו לקרוא לו חסן ג'מיל והחלו לקרוא לו "אבו טראמפ אל כורדי".

אמש, אמרה דוברת צוות המעבר של טראמפ לעיתון התורכי "הורייט" כי הנשיא טראמפ יבחן מחדש את נושא העצמאות התורכית לה התנגדו כל קודמיו. כמו כן היא הוסיפה כי טראמפ "מאמין בחיזוקן של היחידות הכורדיות, ביעילותן העצומה במלחמה בדאע"ש ובנאמנותן חסרת הפשרות לרעיון חיסול הטרור מכל הסוגים ברחבי עיראק וסוריה ועל כן יעניק להם כל עזרה אותה הם יצטרכו במאבקם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר