הילדה בת ה-7 מחלאב נעלמה מטוויטר, בעולם חוששים לשלומה

200 אלף העוקבים בטוויטר אחר באנה בת ה-7 הסורית שעדכנה על הנעשה בחאלב, דואגים מהיעלמותה. בציוציה האחרונים כתבה לעוקבים ניפגש בעולם אחר ביי (חדשות, העולם הערבי)

AlabedBana (מתוך טוויטר)

את מרבית המידע על הנעשה באמת באזורי הקרבות בעירק ובסוריה מקבל העולם בעיקר דרך גולשי הרשתות החברתיות והצייצנים המספרים את סיפורם האישי והמשפחתי בלי פילטרים ובכמעט גם בלי אינטרסים, כמעט כל מערכת חדשות בעולם אימצה לעצמה כמה צייצנים או בלוגרים דרכם הם שואבים מידע אמתי ותמונות מתוככי הקרבות, אחת הדמויות שהפכה למושא עולמי ולאבן דרך בסקירת חיי האזרחים בסוריה היא באנה אל-עבד, ילדה סורית בת שבע שגרה באזור הנמצא כעת בשליטת המורדים בחלב.

באנה פתחה חשבון טוויטר ובעזרת אמה הייתה מעדכנת את הגולשים על המצב בחאלב המופגזת, עשרות אלפים בעולם עקבו אחר ציוציה, באחרונה עוקביה מביעים דאגה רבה מאחר שמאז כניסת כוחות אסד לעיר כמעט ולא שיגרה הילדה הסורית בת השבע אות חיים לעוקבים.

באנה שצברה יותר ממאתיים אלף עוקבים הייתה מעלה לבד מהעדכונים סרטונים ותמונות ואף תיעדה את חייה האישיים המתנהלים תוך כדי הלחימה מסביב לביתה, עוקביה התחברו אליה רגשית והיו מעודדים אותה.

בחשבונה @AlabedBana גם הביעה צער על חבריה שמצאו את מותם הכל מתוך נקודת מבט קצת ילדותית של ילדה בת שבע בסך הכל המנקה את ספרי הילדים מאבק המלחמה.

אחד הציוצים האחרונים של באנה היה תמונה שלה מכוסה באבק עם הכיתוב "הצבא נכנס פנימה. אלה עשויים להיות, בכנות, הימים האחרונים שלנו. אין אינטרנט. אנא אנא אנא התפללו למעננו", בהודעה נוספת ששיגרה היא תיארה את ההפגזות וכתבה: "הודעה אחרונה - תחת הפגזות כבדות עכשיו, לא אהיה עוד בחיים. כשנמות תמשיכו לדבר על 200 אלף שעדיין נמצאים בפנים. ביי".

ברשת חברתית אחרת בה חברה באנה היא כתבה מאוחר יותר באותו יום "הלילה אין לנו בית, הוא הופגז ונמצא תחת הריסות. ראיתי מקרי מוות ואני כמעט מצאתי עצמי מתה" לאחר מכן צייצה "אנחנו בטוחים שהצבא כובש אותנו עכשיו. נתראה ביום אחר עולם יקר. ביי". את הציוץ הזה העלתה אמה פאטמה.

תושבים בחאלב טוענים כי אפשר ובאנה עודנה בין החיים ורק בשל הקרבות העזים בעיר רשת האינטרנט קרסה ברובה והתושבים מתקשים ליצור קשר עם העולם שבחוץ, אפשר וניתוק התושבים מהעולם החיצוני נועד למנוע את מראות הזוועה מהלחימה בין דאעש לצבא סוריה ורוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר