לאחר דיון סוער

חוק ההסדרה המרוכך עבר בקריאה טרומית במליאה

בתום מאבק ממושך, חוק ההסדרה עבר הערב בקריאה טרומית בכנסת. החוק שאושר מרוכך במשהו ואינו כולל את היישוב עמונה. הרצוג קרע במליאה את דפי החוק (אקטואליה)

אזרח ישראלי מוחה על אישור החוק בכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את חוק ההסדרה החדש בקריאה טרומית. שישים חברי כנסת תמכו בהצעה וארבעים ותשעה התנגדו לה. את החוק יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', יואב קיש, שולי מועלם רפאלי, דוד ביטן ואורן אסף חזן.

מהחוק שאושר הערב הושמט הסעיף המחיל את ההסדרה באופן רטרואקטיבי על היישוב עמונה שיפונה על פי ההסדר שהשיג ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה צפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהציג את ההצעה אמר בפני חברי הכנסת: "היום הזה שבו חוק ההסדרה עובר בכנסת הוא הישג אדיר בקנה מידה היסטורי. היום שבו הטרור המשפטי הגיע לקיצו. הכנסת הזו והממשלה הזו משנים את כללי המשחק, והסוגיה חוזרת למגרש הטבעי שלה הוא המגרש הפוליטי. היום הזה החרב החדה המונפת על אלפי בתים ביהודה ושומרון התאדתה. החוק הזה מכיר בהתיישבות בצורך ציבורי שמותר להפקיע בעבורו. הכנסת הזו קובעת שהמתיישבים הגיבורים אינם עבריינים".

נפתלי בנט, תמך בחוק למרות התנגדות המתיישבים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

סמוטריץ' תקף את שופטי העליון ואמר "אני מצפה משופטי בג"צ לגלות הגינות, ענווה, שכל ישר וחמלה וביוזמתם לבטל את פסקי הדין. זה עניין מדיני לא משפטי, שרוצה לשנות את היחס של מדינת ישראל לתושבי יהודה ושומרון. במליאת הכנסת פרצה מהומה טרם אישור החוק, חברי כנסת ערבים וחברי כנסת מהשמאל מחו בתוקף על החוק.

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג אמר בטרם ההצבעה בנאום שנשא בפני חברי הכנסת במליאה "היום הוא יום שחור לכנסת. זו לא ציונות, זו אובדנות לאומית, אישור החוק מסכן את מפקדי צה"ל וקברניטי המדינה, אתם יודעים שזה מנוגד לחוק ומנוגד לכל עמדתם של היועצים המשפטיים", במהלך נאומו נטל הרצוג את הדפים בהם ההסבר לחוק וקרע אותם מעל דוכן הכנסת.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה במליאת הכנסת "חוק ההסדרה עבר בזכותם של ארגוני השמאל, ארגוני שמאל הפועלים ביהודה ושומרון מסייעים למפעל ההתיישבות. אני רוצה לפתוח בתודה, במיוחד לשלום עכשיו, בהיסטוריה של העם היהודי ראינו לא פעם שמי שרצה לקלל, יצא מברך".

(צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

טרם ההצבעה על חוק ההסדרה שבו תושבי המאחז עמונה ודחו את פתרון נכסי נפקדים שמקדמת הממשלה להעתקת בתיהם לחלקות אדמה סמוכות.

במכתב שפרסם מטה המאבק נגד פינוי עמונה נאמר "התכנית של ראש הממשלה היא תכנית מנותקת מהמציאות בשטח שלא מתחשבת בשום נתון הקשור לעמונה, על ראש הממשלה והשר בנט לקדם בכנסת תיקונים לחוק ההסדרה בטרם יובא לקריאה שנייה ושלישית במטרה לכלול בו גם את עמונה העומד בפני פינוי" לשון הודעת מטה המאבק.

ארגון "יש דין" פרסם הערב תגובה לאישור החוק בה נאמר כי החוק הוא "חוק גזל שנועד לנשל פלסטינים ברחבי הגדה המערבית מאדמותיהם. ואינו מאפשר לפלסטינים אפילו להתנגד לגנבת אדמותיהם", ביש דין אומרים עוד כי "המשמעות של קידום החוק היא שהכנסת רואה בעצמה כריבון בשטחי הגדה, ובכך הקואליציה הבהירה כי פניה של ישראל להעמקת השליטה הישראלית בשטחים ואולי אף לסיפוח הגדה המערבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר