בטורקיה מגבשים הצעה להעניק סמכויות נוספות לארדואן

ארדואן מבסס עוד ועוד את שלטונו בטורקיה והופך עם הזמן לשליט כמעט כל יכול. כעת מגבשת מפלגתו הצעה להעניק לנשיא סמכויות נוספות (העולם הערבי)

ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

מפלגת השלטון בטורקיה תביא לאישור הפרלמנט בקרוב הצעת חוק לשינוי החוקה, על פיה נשיא טורקיה ארדואן יקבל סמכויות נוספות.

את ההודעה על הבאת החוק לאישור הפרלמנט הודיע ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים בעת ביקור שערך במוסקבה. הוא ציין כי את ההצעה תגיש "מפלגת הצדק והפיתוח" בראשותו של הנשיא רג'יפ טאייפ ארדואן והוא תקודם מיד עם שובו לטורקיה.

הענקת סמכויות היתר לנשיא ארדואן באה בצל העננה הכבדה הרובצת על ממשלו של ארדואן עם דיכוי ניסיון ההפיכה שכשל במדינה ומעצרם של עשרות אלפי בני אדם, פיטורי המונים וסגירת כלי תקשורת החשודים בהשתייכות ואפילו הקלה ביותר לניסיון המרד. בנוסף, ארדואן מתמודד עם הכורדים המיוצגים בפרלמנט ש"לא עושים לו חיים קלים" ומפלגתם הפכה לשלישית בגודלה בבחירות האחרונות.

בתוך כך, באביב הבא ככל הנראה ייערך בטורקיה משאל עם שיכריע בשאלה האם להעניק לנשיא ארדואן סמכויות חדשות ונוספות כדי שיוכל לבסס מערכת שלטון נשיאותית.

לטענת ארדואן ומפלגתו, שינוי בחוקה נחוץ כדי להעניק לטורקיה "הזדמנות לפיתוח מהיר יותר". המתנגדים טוענים כי השינוי נועד ליישם בחוק את מה שהפך למצב קיים בפועל - שארדואן הוא מושל כל יכול במדינתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר