לגיטימי או מוגזם?

בכיכר רבין: פסל מוזהב של... נתניהו

אמן שמאלני הציב פסל זהב בגובה 4.5 מטר של דמותו של ראש הממשלה נתניהו מה שלדבריו מסמל אולי את העתיד כשהוא רומז שנתניהו נוהג לדעתו בניצני דיקטטורה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יחיאל וקנין)

מחאה או הערצה? פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוצב הבוקר (שלישי) בכיכר רבין בתל אביב שלא באישור העירייה. האמן שהציב אותו באופן אלמוני בינתיים אמר ל'חדשות 2' כי "יש כאלה שהדבר יעורר בהם בעתה, ויש לא מעט שהדבר דווקא יעורר בהם תחושת עוצמה וגאווה גדולה".

"בדרך כלל אני עוסק בנושאים של חופש ובחירה חופשית באמנות שלי, אבל כל התהליכים שקורים מסביב לא אפשרו לי להמשיך לעבוד על מה שאני עובד בדרך כלל", סיפר האמן, "רציתי להוציא גם את זה דרך האמנות שלי".

לדבריו, הצבת הפסל הענק, שגובהו 4.5 מטרים, הוא רק התחלה של סדרת פעולות אמנותיות. "המטרה היא לבחון את גבולות חופש הביטוי בישראל 2016 - מה קורה כשאני מציב פסל כזה? האם זה גורר סנקציות, כמו מעצר למשל, או שרק יסירו אותו?", הוא מסביר, למרות שבפועל אין סיבה אמיתית שהוא יעצר על דבר כזה ועצם העלאת הנושא יש בה פרובוקציה. "כמו כן, אני רוצה לבחון את האינטראקציה שלו עם הקהל, לאן אנשים לוקחים את זה" אמר האמן

"זו פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה פוליטי", סיפר האמן, שעבד על הפסל במשך כשלושה חודשים בהם הרכיב אותו מעץ ופולימרים לפני שהזהיב אותו. "העבודות שלי לרוב עוסקות בחופש, שהאמת מאוד רלוונטי גם כאן, בהקשר הרחב. אבל רק הזמן יגיד אם זו פרובוקציה או ראיית הנולד", הוא מוסיף כשהוא מרמז לכך שבעיניו נתניהו הוא דיקטטור מהסוג שמציב פסלים מוזהבים שלו בכיכרות.

כמה שעות לאחר מכן עיריית תל אביב הדביקה הודעת התראה לפני קנס על פסל המחאה ובה דרישה לפנותו עד 12:58. העירייה הזהירה את האמן, שביקש כאמור להישאר בעילום שם, כי אם לא ייענה לדרישה - היא תפנה אותו בעצמה ותשית את העלויות עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר