שערורייה במעבר הביטחוני

צה"ל מציג: קבלת סופגנייה מאנשי חב"ד שווה מחבוש

הלוחמת שהוצבה במשך 12 שעות ברציפות, יום אחר יום, בעמדת בידוק ביטחוני, העזה ליהנות מסופגנייה שהגישו לה אנשי חב"ד. העונש הלא פרופורציונלי לא איחר להגיע (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: דובר צה"ל)

קבלת טובת הנאה - זהו האישום, בגינו הודחו חמישה חיילים מיחידת המעברים של המשטרה הצבאית. טובות ההנאה עליהן נסובה ההדחה, התקבלו בחלקם גם מפלסטינים, בתמורה להקלות בבידוק, שזהו כמובן אישום חמור ומוצדק.

אלא שמבדיקה שערכה הכתבת הצבאית של קול ישראל כרמלה מנשה שחשפה את המקרה, עולה כי הדחתה ושליחתה לכלא הצבאי של אחת מהחיילות, ששירתה במשך שנתיים כלוחמת, היא מאחר והודתה שלקחה... סופגנייה מאנשי חב"ד.

היא ועוד שני חיילים נידונו כאמור למחבוש, הודחו מהמשטרה הצבאית ואף נשללה מהם תעודת הלוחם - עונש חמור וקיצוני, בכך שההכרה בתרומתם הסיזיפית כלוחמים מתבטלת במכוון. שני חיילים נוספים עדיין ממתינים להחלטה בעניינם.

כמו כן, חיילים מיחידת המעברים מצאו כעת לנכון לנצל את ההזדמנות להלין אודות תנאי השירות הקשים שם, לדעתם, שאינם מאפשרים להם לבצע את המוטל עליהם כנדרש. "זה כלל לא אפשרי לעמוד במחסום 12 שעות, ברציפות, ולבדוק כל רכב שעובר - וזו הסיבה שמקובל אצלנו לקחת מזון ומשקאות מישראלים ומפלסטינים העוברים במחסומים", הם מסבירים.

תגובת גורם צבאי כפי שנמסרה לרשת ב של קול ישראל: המעברים מצויידים בכל הנדרש. החיילים שעמדו לדין חצו קווים אדומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר