מתקפה חריפה

דרעי: "הרפורמים - ההרס של עם ישראל"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תוקף בחריפות את הרפורמים ואומר כי הם ההרס של עם ישראל והבטיח מלחמה בהם - ללא שום פשרות. "וכי אנחנו יכולים להתפשר על הכותל?" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

יושב ראש ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ממשיך בקו התקיף נגד הרפורמים, שאת הפעולות שלהם הוא מכנה "שואה רוחנית", ומצהיר כי לא יתן יד לכל פשרה אתם, בוודאי פשרה שתהווה הכרה בקהילה.

במהלך כנס הרבנים הספרדים בכנסת, התייחס יו"ר ש"ס לנושא הרפורמים ומתווה הכותל ואמר: "דרכו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל הייתה דרכי נועם. בסיפורים ובמשלים קרב את העם לתורה. אנחנו נמצאים בכנסת - זירת המאבקים. ושואלים אותי, מדוע להילחם על נושאים יהודיים? מדוע לא לעשות פשרות בנושא הכותל, שגם הם יוכלו להתפלל שם, או בנושאי הגיורים? אני רוצה לומר, כמי שהיה קרוב למרן למעלה מ-40 שנה, אין לתאר את מסירות נפשו ומאבקיו למען הצביון היהודי ולמען העמדת הדת על תילה בנושאי סמכויות בתי הדין הרבניים ועוד. זה לא סותר".

לדבריו: "מצד אחד לקרב בדרכי נועם, אך מצד שני לשמור מכל משמר על דרך ההלכה הסלולה, שהיא זו ששמרה עלינו לאורך כל הדורות".

דרעי הגדיר את פעולות הרפורמים בעולם כ"שואה רוחנית" ואמר: "צריך לזכור, שלפני השואה היו כ-18 מיליון יהודים ברחבי העולם. היינו יכולים להיות היום עם מספר עצום, ללא נגע ההתבוללות הנורא המכלה כל חלקה טובה".

בהתייחסות פרטנית למתווה הכותל הצהיר יו"ר ש"ס: "הכותל, זהו המקום היחיד שנותר לנו מבית המקדש. אנחנו לא מונעים מאף אחד לבוא אליו, אבל לקיים שם מנהגים שונים ומשונים? וכי אנחנו יכולים להתפשר על הכותל? האם הכותל שייך לנו שנוכל להתפשר עליו? הוא שייך לריבונו של עולם".

"צריכים לדעת", התחייב דרעי, " שכל הכרה או איזו פשרה עם הרפורמים, משמעותו הכרה בדרכם כ"זרם ביהדות". המאבק שלנו בהם היא ללא פשרות. הם ההרס של עם ישראל. הם מביאים את ההתבוללות ואתם הרבנים עומדים בחזית מולם. אי אפשר לשנות את הדרך ששמרה עלינו כל השנים כעם אחד, מול כל האויבים שלנו. לכן, מצד אחד יש לנו רצון עז לעסוק בדברים המאחדים את העם, אך מצד שני לא נוותר על הדרך הסלולה.

"מי שמכיר אותי יודע שאני נגד חוקים דתיים בכפיה. זה משיג את המטרה ההפוכה. אמרתי פעם, שאילו היה חוק לקיים ברית מילה, היינו רואים הרבה פחות יהודים המקיימים את המצווה. דרכנו היא בנועם ובהסברת פנים. יחד עם זה, אנחנו צועדים בדרכו של מרן שעודד אותנו לעמוד על ההלכה הצרופה והנחלתה לדור הצעיר".

לפני דרעי נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר בין היתר: "ישראל מצטיינת בעולם בשתי תחומים מרכזיים ט.ט. – טכנולוגיה וטרור", דרעי הסתייג ואמר: "נתניהו צריך לדעת שלפני הט.ט זה יש-ת'. תורה. כי מציון תצא תורה - זה מה שמחזיק אותנו כעם יהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר