בניגוד לרצון העם

הנציג הרפובליקני התהפך: "לא אבחר בטראמפ"

ציר המפלגה הרפובליקנית במדינת טקסס, בה ניצח טראמפ בגדול, הפתיע: טראמפ לא פוסק מלקדם את עסקיו בארה"ב ומחוצה לה, גם לאחר שנבחר - הוא מנמק את החלטתו החריגה (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כריס סופרון, הוא פראמדיק בעיסוקו היומי, תושב העיר דאלאס. כעת, כחבר האלקטורים במדינת טקסס הוא החליט כי לא יצביע לדונלד טראמפ, אף שהוא מחויב לעשות כך מתוקף הצבעתם של תושבי טקסס שבחרו ברובם בטראמפ.

לטענתו, "אני כאן כדי לבחור נשיא, לא מלך". החלטתו בולטת במיוחד על רקע העובדה שהוא חלק מהנציגות הרפובליקני בחבר האלקטורים המקומי, שהפך את דעתו לאחרונה ופיתח התנגדות קשה לטראמפ יו"ר מפלגתו. זהו כבר האלקטור השני מאז הניצחון ההיסטורי של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית שמודיע כי לא יצביע לו כצפוי.

כידוע, בארה"ב יש לכל מדינה מספר אלקטורים ביחס לגודלה, ולאחר שתושבי המדינה בוחרים במי מהמועמדים, מצביעים האלקטורים של אותה מדינה, כ"נציגיו של העם", עבור המועמד שניצח. ישנם 538 אלקטורים בסך הכל, ומי שגרף לפחות 270 מהם - טראמפ במקרה שלנו - מוכרז כמנצח. אף שאלקטורים במדינות רבות יכולים תיאורטית שלא לכבד את רצון הבוחר ולבחור במועמד אחר מזה בו הוא חפץ, זה עדיין לא אירע בהיסטוריה של הדמוקרטיה הגדולה בעולם.

מה שהוביל את כריס סופרון להודעתו החריגה, היא העובדה שלטענתו טראמפ ממשיך, גם לאחר שנבחר, לקדם את המותג שלו ואת האינטרסים העסקיים שלו בחו"ל ואת המותג המסחרי 'TRUMP'.

יצויין, כי אף שבמדינת טקסס טראמפ גבר על קלינטון בפער של תשעה אחוזים, החוק שם לא מחייב את האלקטורים להצביע למועמד אליו הצביעו רוב תושבי המדינה. גם להתחייבות של סופרון ושאר האלקטורים של טקסס שחתמו בוועידה הרפובליקנית בדאלאס לפני כמה חודשים להצביע למועמד של מפלגתם, אין תוקף משפטי.

בשבוע שעבר התפטר ארט סיסנרוס, אלקטור רפובליקני אף הוא, כדי שלא יצטרך להצביע לטראמפ - בשונה מסופרון שמצידו מדגיש כי לא יתפטר, אלא ימנע בהצבעה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר