לאחר חודשי לחימה

מסע הטיהור שניקה את העיר סירת' שבלוב מהמדינה האיסלמית

ארגון המדינה האיסלמית, לשעבר דאעש, ממשיך לספוג מפלות. לאחר חודשים של לחימה מבית לבית, טוהרה סירת, בירת דאע"ש בלוב, מאחרוני הטרוריסטים שבה (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר חודשים ארוכים של לחימה מבית לבית, טוהרה העיר סירת בירת דאע"ש בלוב מאחרוני הטרוריסטים שבה. העיר סירת, שלחופי הים התיכון, שימשה בשנים האחרונות כמעוז דאע"ש בלוב.

העיר בה נולד הרודן לשעבר מועמר קדאפי, היא השנייה בחשיבותה בלוב ומשמשת כבירה כלכלית של המדינה. בעת שלטונו של קדאפי הוכרזה העיר כבירת התרבות הערבית ואירחה פסגות בין לאומיות רבות. עם התמוטטות משטרו של קדאפי, הוא ברח לעיר בה התנהלו קרבות כבדים עד שמצא בה את מותו.

העיר סירת' (צילום: shutterstock)

דווקא בשל חשיבותה של העיר, ראה ארגון המדינה האיסלאמית חשיבות רבה בהפיכתה לאחד ממעוזי שלטונו. בחודש יוני 2015 נכנסו כוחותיו של מפקד צבא לוב הפילדמרשל חליפה אפטר לעיר, ובסיוע חילות האוויר של מצרים, איחוד האמירויות וארצות הברית רוב העיר שוחררה למעט שכונה אחת בה התבצרו כוחות המדינה האיסלאמית.

אמש (שני), לאחר מצור ארוך וקרבות עזים, נפל מעוזה האחרון של המדינה האיסלאמית בלוב. הכוחות הלובים שחררו את השכונה ופינו ממנה את הנשים והילדים תוך שהם מנהלים לחימה מבית לבית ומסמטה לסמטה עד לטיהורה.

שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי. מצא את מותו בסירת' (צילום: shutterstock)

כעת, תמשיך לוב להתמודד עם הארגון שהפיץ את רעיונותיו ברחבי המדינה ואת רצונו להשיג הישגים טריטוריאליים ובארות נפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר