קשיים בפתרון ראש הממשלה להעתקת היישוב עמונה

מתווה ראש הממשלה להעתקת בתי היישוב עמונה נתקל בקשיים. מוקדם יותר, אישרה ועדת שרים את חוק ההסדרה לקראת קריאה ראשונה מחר במליאת הכנסת (חדשות, בארץ)

עמונה, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

פינוי הבתים ביישוב עמונה רחוק מפתרון. הערב (שלישי) מתברר כי קיימת בעיה משפטית להעביר חלק מהבתים המיועדים לפינוי לחלקות המוגדרות כנכסי נפקדים. עוד נודע כי היועץ המשפטי לממשלה אינו מגבה את המהלך.

על פי התכנון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתרון פינוי הבתים בעמונה, בתי היישוב יועברו לשלוש חלקות בשטח של 13 דונמים. לפי המתווה, בחלקות ימוקמו 31 מבנים, בעוד בעמונה מתגוררות כיום 40 משפחות. בשל כך, עדיין לא ברור היכן ימוקמו תשע משפחות. המתווה גם אינו מתייחס למבני ציבור המשמשים כיום את תושבי הבתים בעמונה ואמורים להתפנות.

בעיה נוספת לתושבים המפונים, היא שהחלקות המיועדות לאכלס את הבתים אינן סמוכות זו לזו, וארגוני שמאל דוגמת יש דין כבר הגישו בקשה לבעלות על הקרקע על ידי פלסטינים.

במטה המאבק של תושבי עמונה הגיבו לקשיים המתגלים ואמרו: "עכשיו זה כבר ברור מתמיד - מתווה נכסי נפקדים קרס. נתניהו ובנט צריכים לגלות מנהיגות ולכפות על כחלון משמעת קואליציונית כדי שיצביע בעד חוק ההסדרה הכולל את הסדרת עמונה. אנו מצפים מהשר בנט לעמוד בהתחייבותו לפיו אם לא ימצא פתרון לתושבי עמונה על ההר ידרוש באופן בלתי מתפשר את החלת סעיף 7 בחוק בקריאות הבאות בכנסת. האלטרנטיבה היחידה לחוק הסדרה מלא היא פינוי כפוי תוך מאבק חריף".

בתוך כך, הוועדה המשותפת סיימה להכין את חוק ההסדרה בנוסחו החדש לקריאה ראשונה. ההצבעה על החוק בקריאה ראשונה תיערך מחר בתשע בבוקר במליאת הכנסת.

החוק אושר בוועדות בתום דיון סוער שנמשך מספר שעות. נציגת משרד המשפטים שבה והבהירה לשרים ולחברי הכנסת כי עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי "יש מניעה משפטית בהסדר המוצע".

יושב ראש הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר בתום הדיון: "קיימנו כבר דיונים ארוכים ומלאים והשינוי היחיד הוא שקיבלנו חלק מדבריהם של חברי האופוזיציה. כל מה שנראה כפוגע בבימ"ש עליון נמחק מהחוק ועמונה נמחקה. כתובים רק המקומות שאין בהם צווים חלוטים. אני מכבד מאוד את עמדת היועמ"ש וממשלת ישראל הצביעה נגד עמדתו כבר פעמיים. הכנסת והממשלה הם גופים מדיניים ומותר להם לקבל כל חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר