אסד מתקרב לכיבוש הסופי של העיר חאלב

המומנטום של אסד: צבא סוריה מחזיר את השליטה בחלאב ובפאתי דמשק. בינתיים, מוקם צבא שיעי חדש בהשתתפות סוריה, איראן וחיזבאללה (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
בשאר אסד (צילום: שאטרסטוק)

הגעת נושאת המטוסים אדמירל קוז'נצוב לחופי סוריה סימנה את תחילת ההתאוששות של הנשיא הסורי. גיחות הפצצה רוסיות מהאוויר, סגר מלא על חלאב, השמדת בתי החולים וכניסת 5,000 אלפים לוחמים חדשים של חיזבאללה שינו את המאזן הסורי ועתה נראה שהיה מוקדם מדי להספיד את משטרו.

בשבועות האחרונים, כותשת רוסיה מהאוויר שכונה אחר שכונה במזרח וצפון חלאב. שיטת העבודה היא בידוד השכונה, הפצצה מהאוויר, השמדת בתי החולים וכניעה של המורדים. למעלה משלושים שכונות בחלאב נכבשו בשיטה הזו בשבועות האחרונים - דבר שגרר בעקבותיו אלפי הרוגים ופצועים.

דיר א-זור. מחבלי דאע"ש מפציצים טנק של אסד עם טיל טאו (מתוך יוטיוב)

כעת, המורדים שאמנם עדיין מזנבים בצבאו של אסד, נמצאים במגננה ובבריחה מתמדת משכונה לשכונה. הכוחות הסורים נמצאים כקילומטר ממצודת חלאב - סמלה של העיר החשובה שלאחר כיבושה, כך מקווה המשטר, תקרוס הנהגת המורדים.

במקביל להתקדמות בחלאב, גם בפאתי דמשק רשם בשבוע האחרון צבא אסד הצלחות רבות בסיוע מסוקים מצריים שהגיעו לעזרתו. בסוף השבוע שעבר, נכנעו המורדים בשכונת חאן אל שייח ובהסדר עם הצבא הסורי הם גורשו לאידליב עם משפחותיהם.

המצב ההומניטרי בחלאב גורר גם גינויים אמריקאים. אמש (שני) בדיון במועצת הביטחון בנוגע להפסקת אש בת שבוע, הטילו רוסיה וסין וטו על ההצעה בטענה כי היא תעזור למורדים להתארגן מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר