"הציונות הדתית רדומה"

ביקורת צולבת: "תוך עשור דת"לים רבים יהפכו לרפורמים"

ביקורת חריפה נגד הציונות הדתית בכנס של "האיחוד הלאומי": "הציונות הדתית רדומה ואינה מבינה מה קורה סביבה. זה לא רק הכותל, מדובר בזליגה של הציבור שלנו לזרם הרפורמי". התמליל (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Daniel Dreifuss - פלאש90)

ביקורת נוקבת במיוחד נגד הציונות הדתית ואדישותה כביכול לסכנת הרפורמים - מתוך שורות המגזר: המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ, התייחס הערב (שלישי) למתווה הכותל וסכנת הרפורמים במהלך כנס של מפלגת האיחוד הלאומי, ותקף את אדישות המגזר אליו הוא משתייך כלפי הניסיונות להביא להכרה ברפורמים.

"היהודים הרפורמים הם זייפני יהדות ואינם משתייכים לזרם של "יהדות לייט" או כל זרם אחר אלא הם אוחזים ביהדות מזויפת" אמר קלמנוביץ, "חייבים להילחם בתופעת הרפורמיות בהקדם מכיוון שהציונות הדתית רדומה ואינה מבינה מה קורה סביבה בגזרה הזו. לא מדובר רק בכותל אלא בזליגה של הציבור שלנו לזרם הרפורמי אם תהיה בהם הכרה בארץ".

"הדתיים הלייטים מתקרבים לרפורמים בתפיסותיהם ופתיחותם לנושא" הטיח קלמנוביץ, "וכי בעתיד הלא רחוק, בעוד 10 שנים, תרשמו לפניכם, נמצא עצמנו עם זרם רפורמי עצום אליו יעברו עם השנים יהודים מאמינים רבים, כולל בוגרי החמ"ד".

כנס האיחוד הלאומי, הערב (דוברות)

"כיום כבר ניתן לראות בליל שבועות חבר'ה שהולכים לתיקון בבית שמואל הסמוך למוסדות רפורמים. אותם חבר'ה לאט לאט "ידבקו". הם ידבקו בכך שהולכים עם כיפה אך מסמסים בשבת, הם ידבקו בכך שלא שמים מחיצות בבתי הכנסת והוא מעורב, הם ידבקו בכך שמציגים את עצמם כדתיים אך למעשה לא מקיימים את התורה כהלכתה, ידבקו בנוחות ובחדשנות שאין לה מקום. אין דבר כזה התחדשות יהודית, זו רפורמה חדשה שהומצאה ותו לא".

"עלינו לפעול ולתפוס עצמינו בזמן כדי לחבר בין קצוות היהדות האורתודוקסית ולהחזיר את כולם הביתה. המלחמה הזו היא כמו מול ארגוני שמאל, היא כמו המלחמה על ארץ ישראל, עמונה ועפרה. הכסף שיש לתנועה הרפורמית גדול ומסוכן, ממש כמו הכסף של הקרן החדשה לישראל מאירופה שמאיימת על צביונה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

"אסור לנו לתת להם להיות המיינסטרים בישראל, כי זה הקטן עוד עלול, לא עלינו, גדול להיות" הוסיף קלמנוביץ בנאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר