סיפור מטריד

התחזה לרופא, טיפל בכ-300 חולים ונעצר

כ-300 חולים בבית החולים תל השומר טופלו בידי מתחזה שנכנס למחלקה והציג את עצמו כרופא וביצע בהם הליכים רפואיים. הוא נעצר ומעצרו הוארך בבית המשפט (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"המציג אינו רופא" (צילום: שאטרסטוק)

המשטרה עצרה אמש (שלישי) את הילאל עזאיזה, צעיר בן 26 מהכפר דבורייה שבגליל התחתון, בחשד כי התחזה לרופא וביצע הליכים כירורגיים בכ-300 מטופלים שהגיעו לחדר המיון של בית החולים שיבא בתל השומר.

מהחקירה עולה כי החשוד עבד בעבר בבית החולים כסטודנט לסיעוד, ופוטר לפני כמה חודשים. הוא חזר למקום, נכנס לחדר המיון, וביצע טיפולים כירורגיים במטופלים, כשהוא מציג את עצמו כרופא וקורא לעצמו בשם בדוי. בין היתר, הוא לקח דגימות מחולים.

המשטרה מייחסת לו עבירות של התחזות לעובד ציבור, קבלת דבר במרמה, זיוף בכוונה לקבל דבר והתחזות לרופא. החוקרים גבו עדויות ממעורבים רבים, בהם מטופלים ואנשי צוות בבית החולים.

לא ברור עדיין במידה וטענות בית החולים נכונות, כיצד הצליח המתחזה לטפל בכל כך הרבה חולים מבלי שצוות בית החולים שם לב שמשהו שאינו משלהם מסתובב במחלקה ומבצע הליכים רפואיים בחולים.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב האריכה את מעצרו עד ליום ראשון, וקבעה: "תמונת הדברים הנשקפים בפניי מתוך תיק החקירה אינה עולה בקנה אחד לשאלת ההרשאה, הפיקוח וסוג ההליכים שביצע החשוד לכאורה". נציג המשטרה אמר בדיון כי החשוד קושר עצמו למיוחס לו.

"מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי", אמרה עו"ד מירב בן שבת, מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את החשוד. "הוא היה סטודנט בבית החולים בצורה מסודרת. לטענתו, הוא לא קיבל מכתב פיטורין. הוא לא טוען שהוא עובד מהמניין, אלא הגיע להתנדב, דיבר עם גורמים רפואיים והכול נעשה תחת פיקוח רפואי. הוא לא עשה פעולות כירורגיות, אלא פעולות פשוטות של בדיקת לחץ דם".

החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש האחראי על הביטחון של בית החולים. חשדם של אנשי הצוות בבית החולים התעורר לאחר שהתבקשו לתת חוות דעת בגין המשך טיפול למטופל בחדר המיון, ולאחר בירור קצר התברר כי אף אחד מהצוות לא טיפל בו מלכתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר