בשורה ברבנות

רפורמה בתחום ההכרה בגיורי רבני חו"ל

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול החליט לכנס את כלל חברי בית הדין הגדול יחד עם כלל חברי מועצת הרבנות הראשית כדי לדון בקריטריונים להכרה ברבני חו"ל למנוע עוגמת נפש (ארץ)

הרבנים הראשיים וחברי מועצת הרבנות הראשית (צילום: באדיבות המצלם)

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף החליט לשים סוף לתופעה שבה מעת לעת נשמעים טענות על אי הכרה ברבנים מקהילות יהודיות מוכרות או בגיורים שנעשו על ידם.

יחד עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הוחלט על קיום כינוס ראשון משותף ונדיר של כלל חברי בית הדין הגדול יחד עם כלל חברי מועצת הרבנות הראשית על מנת לדון בקריטריונים להכרה ברבני חו"ל.

הכינוס צפו להתקיים בשבוע הבא ובכך באמצעות הדיון המורחב השאיפה היא להגיע להסכמות כאשר המטרה היא להגיע למצב בו הרבנות הראשית תחליט לגופו של רב אם הוא מוכר על פי קריטריונים ידועים ולא תיכנס לפרטי כל גיור.

הרפורמה צפויה לחסוך עגמת נפש רבה ממתגיירים רבים אשר עברו גיור בחו"ל בבואם להירשם לנישואים או להתגרש בארץ.

הראשון לציון עם דייני בית הדין הגדול (צילום: יעקב כהן)

בניגוד לעבר, אז נטלו על עצמם פקידי הרבנות הראשית סמכויות לבדוק כל תיק לגופו, כעת כאמור כל גיור שיוכר על ידי רב שנמצא ברשימת הרבנים המאשרים לא יעבור בדיקה אלא ייכנס לאישור אוטומטי. רק במקרה של בעיה ממשית יועבר התיק כמקובל לבתי הדין הרבניים אשר עוסקים בנושאים אלו ממילא כדבר שבשיגרה.

כך למשל עלתה לכותרות לאחרונה נושא ההכרה בגיורה של איוונקה טראמפ, בתו של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית הנבחר, לפי המתווה החדש המוצע, על פיו בודקים את הרב המגייר בלבד יוכשר גיורה ללא צורך בבדיקות נוספות.

בלשכת הראשון לציון אומרים כי ההחלטה על המהלך הגיע לאחר תלונות רבות של סחבת בתיקים בגלל עומס רב שהוטל על המחלקה העוסקת בנושא ברבנות הראשית ולאור העובדה שבמקרה של בעיית בגיור אין זה מתפקידה של הרבנית הראשית לברר את הגיור עצמו אלא של בתי הדין הרבניים.

"יצירת מאגר עם קריטריונים שקופים מראש ישים קץ לתופעה וירומם את מעמדם של בת הדין הרבניים הרבנות הראשית", סיימו בלשכת הראשל"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר