הרבנים הבכירים במכתב חריף

רבני ארה"ב נגד המחזיר בתשובה: "חילול ה' וביזיון התורה"

חשיפה: במסגרת גילוי דעת מיוחד, יוצאים רבנים בכירים בארצות הברית כנגד המחזיר בתשובה הרב יוסי מזרחי. "גישה של 'קירוב' שגורמת להיפוך המטרה, לביזיון כבוד התורה וחילול השם" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יוסי מזרחי (צילום מסך: הרב יוסף מזרחי / יוטיוב)

רבנים אורתודוכסים בכירים בקרב יהדות ארצות הברית, יוצאים היום (רביעי) במתקפה חריפה כנגד המחזיר בתשובה והמרצה הישראלי-אמריקאי הרב יוסי מזרחי, הפופולרי בין השאר ברשתות החברתיות.

הרבנים מפרסמים גילוי דעת מיוחד בו הם מתייחסים למסרים הפרובוקטיביים לכאורה של מזרחי במסגרת הרצאותיו ואמירותיו השנויות במחלוקת שגרמו לסערות בכלי התקשורת ולטענתם גם לחילול השם.

בנוסח הקול קורא שהגיע ל"כיכר השבת" כותבים הרבנים: "אנו מודאגים מאוד מהתופעה שהפכה לאחרונה לרווחת ונפוצה, גישה של 'קירוב' שגורמת להיפוך המטרה ולביזיון כבוד התורה וחילול השם".

הרבנים מזכירים את הרב מזרחי בשמו, וכותבים כי במהלך השנה האחרונה הוא נאלץ להתנצל על משפטים שאמר במהלך הרצאותיו. הרבנים טוענים כי מזרחי מתייחס בפשטנות יתר לסוגיית מורכבות.

מכתב הרבנים (סריקה)

הרבנים גם מאשימים את מזרחי כי הוא כביכול מתיימר בדרשותיו לדעת מדוע קורים דברים מצערים לאנשים מסויימים ומדוע הקדוש ברוך הוא מענישם. "השיטה שלו עשויה אולי לגרום לבידור קהל, אך אינה עושה צדק עם המסורת היהודית".

"גם אם כוונותיו טובות ומטרתו להועיל, הרי שבפועל נגרמים נזק וסכנה כשאנשים רבים אינם מפרשים את דבריו כראוי. מוסדות יהודים שחייבים להזמין רבנים להרצות - רק כאלו הנוהגים בדרכה של תורה בכבוד ובדרך ארץ" ממליצים הרבנים.

"אנו קוראים לכל בתי הכנסת והארגונים לנהוג באחריות ולבדוק היטב את זהותם של הרבנים אותם הם מזמינים להרצות ולדרוש בפני הקהל במסגרת הכינוסים השונים" מסיימים הרבנים את המכתב.

הרב מזרחי מסר בתגובה: "שוב ושוב אותם אנשים קנאים מחרחרי ריב עושים מאמצים לפגוע במפעל התשובה חובק העולם שהצלחתי לבנות ב-23 שנות עבודת פרך לא מעניין אותם שיש כל שנה אלפים רבים של בעלי תשובה בארץ ובעולם מבחינתם שכל אותם יהודים יאבדו לנצח העיקר שהטענות שלהם על מה שאמרתי בזמנו לפני כמה שנים לגבי ההתבוללות הנוראית שקדמה לשואה וגרמה שרבים מהאנשים בעלי שמות משפחה יהודים לא היו בעצם יהודים לפי ההלכה והתורה, דבר שכל בר דעת ואמת יודע ובדיוק ככה הוא המצב בארה"ב כיום".

"בכל פעם לפני שאני מגיע למסע הרצאות בארץ שיחזקו אלפי יהודים בדרך פלא שוב צצות אותן טענות בכותרות ב"ה אני עובד למען השם ולא למענם וימשיך לגדול כל חודש ב"ה כמו שהיה מהיום שהתחלתי לעבוד ביום שיפסיקו להמציא עליי שקרים ועלילות אדע שסיימתי את תפקידי למען עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר