"סייע ככל יכולתו"

שמעון שבס מגן על "הרופא המתחזה"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר התגייס מיוזמתו האישית כדי לסייע להילאל עזאיזה שנעצר אתמול בחשד שהתחזה לרופא וטיפל ב-300 חולים בבית החולים תל השומר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הילאל עזאיזה, "הרופא המתחזה" (צילום: מתוך Ynet)

"הרופא המתחזה" שנעצר אתמול (רביעי) מקבל חיזוק בלתי צפוי ממנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, שזיהה בפרסומים בתקשורת את העצור שסייע לו ולבן משפחתו בחדר המיון בבית החולים שיבא בתל השומר.

על פי התצהיר ששלח שבס, הילאל עזאיזה (26) מהכפר דבורייה שנעצר לא התחזה לרופא כלל. "הוא נהג בנו בנימוס ובכבוד רב מבלי שהכיר אותי אישית או מישהו מבני משפחתי", כתב שבס והוסיף: "קראתי את הכתבות והזדעזעתי. אני מלא תקווה שאעזור לצדק לנצח".

במוצאי שבת, לפני כשבועיים, הגיע שבס לחדר המיון של בית החולים שיבא בתל השומר כדי ללוות את קרוב משפחתו שחש ברע. "הגיעה אליו אחות מלווה באותו בחור, הילאל מהכפר דבורייה. האחות ביצעה את הבדיקות הראשונות ובמקביל הילאל שאל את חמי מה קרה לו ומה הוא מרגיש", שחזר שבס במכתב. "חמי תיאר בפניו מה קרה, האחות הקשיבה, והילאל רשם על פתק את מה שנאמר".

בהמשך מציין שבס כי הילאל הלך לדבר עם הרופאה האחראית והבהיר כי החשוד לא ביצע בחמו כל פעולה רפואית. "הוא היה לנו לעזר רב", ציין שבס והוסיף: "לא נעים היה להיות שם בערב שכזה. שאלתי אותו לשמו ולמקום שממנו הגיע כמתעניין, והוא סיפר לי שהוא סטודנט שמגיע לבית החולים להתנדב בימים שיש לו פנאי ומרגיש צורך לסייע לצוות הרפואי".

"אנחנו, החברים המשפחה, נדנדנו כי רציני שחמי יאושפז במהרה. הילאל פנה בשמנו לרופאה האחראית שהייתה עסוקה ואמר לי לפנות לסטאז'ר שישב בסמוך למחשב וכתב דו"ח. הוא אפילו לא אמר שהוא סטאז'ר. הוא סייע ככל יכולתו עד שעזבנו את המיון".

עורכת דינו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מירב בן שבת, מסרה אתמול כי "הילאל טען מתחילת החקירה שהוא התנדב בבית החולים באישור של הצוות הרפואי וכל מטרתו הייתה לסייע לחולים ולבני משפחותיהם".

עזאיזה חשוד שהתחזה לרופא ו"טיפל" במשך כחודש וחצי ב-300 חולים בחדר המיון של בית החולים שיבא. אתמול האריך בית המשפט את מעצרו עד ליום ראשון. במשטרה חושדים כי בין היתר הוא ביצע טיפולים פולשניים דוגמת לקיחת דגימת דם והחדרת עירויים ותרופות. כמו כן, התברר כי עזאיזה נהג לצלם את עצמו בחדרי הטיפולים השונים בבית החולים, לבוש בחלוק ועוטה סטתוסקופ. אחד מעובדי חדר המיון סיפר כי כשהבין שנפתחה חקירה הוא מחק את דף הפייסבוק שלו.

עזאיזה עבד בעבר בבית החולים כסטודנט לסיעוד ופוטר לפני כמה חודשים. הסיפור העלה שאלות רבות כיוון שאף שהוא "טיפל" בחולים במחלקות השונות כבר זמן רב, רק בתחילת השבוע הגיש איש סגל רפואי תלונה במשטרה.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש האחראי על הביטחון של בית החולים. חשדם של אנשי הצוות בבית החולים התעורר לאחר שהתבקשו לתת חוות דעת בגין המשך טיפול למטופל בחדר המיון, ולאחר בירור קצר התברר כי אף אחד מהצוות לא טיפל בו מלכתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר