"תודה שנתת לנו אבא"

בן הנרצח שתרם כליה לזכר אביו: 'כל הכאבים שווים את זה'

ארבעה ימים לאחר שתרם כליה לזכר אביו שנרצח בטבח בהר נוף, הרב ירחמיאל לוין, מספר ל'כיכר השבת' - על הכאבים, ההתמודדות והרגע המרגש • בפנים: תיעוד בלעדי מההליך הרפואי (חרדים)

נפתלי טרבלסי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות תקווה ומרפא)

"הילדים שלו הגיעו, הם בקושי דיברו, הם פשוט אמרו: 'תודה שנתת לנו אבא', אמרתי לעצמי כל הכאבים שווים את זה", כך, בהתרגשות רבה, מתאר הרב ירחמיאל לוין את תחושת הסיפוק העצומה שחווה מתרומת הכלייה שנתן.

הרב לוין, הוא אברך חרדי בן 24, אביו - הרב קלמן לוין הי"ד, נרצח בטבח הנורא בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. לפני מספר ימים הוא מימש את חלומו לתרום כלייה - לאדם שאינו מכיר, לזכר אביו.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי מהשניות האחרונות לפני הניתוח, בהם - בעודו מובל לחדר הניתוח, אמר הרב לוין כי "מאחל שהכל יעבור בשלום, בין לי ובין לנתרם, אני עושה את זה ממש בשמחה, שלם עם ההחלטה שלי להציל מישהו".

הרב לוין בתרגילי החלמה לאחר הניתוח

כעת, בשיחה עם "כיכר השבת", מספר לוין כי "אני מרגיש שזה מה שאבי היה רוצה שאני אעשה. כשסיפרתי לאמי על ההחלטה היא פרצה בבכי ועודדה אותי: 'זה מה שאבא היה רוצה שתעשה', היא אמרה. לפני שבוע עליתי לקבר של אבי ואמרתי לו אני רוצה לעשות לך נחת רוח תתפלל עלי שהניתוח יצליח".

איך אתה מרגיש אחרי הניתוח?

"היום, ארבעה ימים אחרי, יש עדיין כאבים אבל זה שטויות, אני מאושר שהצלתי משפחה, שהצלתי להם את האבא".

"יום אחרי הניתוח", הוא מספר, "לא יכולתי לקום מהמיטה, הכאבים היו חזקים ובלתי נסבלים - הזעתי, הקאתי וחשתי רע מאוד, אבל כששני הילדים שלו הגיעו ואמרו לי 'תודה', הם בקושי דיברו, הם פשוט אמרו: 'תודה שנתת לנו אבא', אמרתי לעצמי כל הכאבים שווים את זה".

בחדר הניתוח

מתי נפגשת עם התורם?

"נפגשתי עם התורם ואשתו לפני והם פשוט בכו ולא יכלו לדבר חמש דקות, זו היתה הרגשה מטורפת, הבנתי באמת מה עשיתי להם, פשוט זה לתת חיים למישהו, אין מילים לתאר כמה רגש פרץ, והמפגש הראשון אחרי הניתוח היה פשוט לא לתאר, התחבקנו והתנשקנו, זה היה מרגש, צמרמורת".

אתה לא מפחד שלקחת סיכון גדול להציל מישהו שאתה לא מכיר?

"אין לי שום פחדים, להפך, ההרגשה הזאת שהצלתי מישהו פשוט נהדרת, ואם לא שהיה לי את הכאב של הניתוח, לא הייתי יודע שהוציאו לי כליה. בתור יהודי מאמין, אני מאמין שמה שאמור לקרות יקרה, ואי אפשר לשנות.

בהנחת תפילין לאחר הניתוח

"שאלו אותי בוועדה של משרד הבריאות, האם אני לא מפחד שבגלל שאני צעיר אז יש סיכוי שבהמשך החיים אני יחלה, אמרתי להם חד משמעית שלא כי אם הקב"ה החליט שזה יקרה לי זה יקרה גם אם אני לא יתרום".

מה אסור לך לעשות בגלל הניתוח כליה?

"המוגבלות היא שאסור לסחוב עד החודש הקרוב יותר מחמש קילו, להקפיד לשתות, ובצומות הקרובים - בשנה הראשונה, יש חובה לשתות".

האם אתה ממליץ גם לחרדים אחרים לתרום?

"ברור שאני ממליץ לתרום ואני ביחד עם ארגון 'תקווה ומרפא' נלווה את התורם, נענה לכל השאלות ונדאג לו יותר ממה שדאגו לי ,זה אחד השאיפות שלי ושל הארגון, להביא עוד תורמים.

עם מתנדבים חרדים

"נכון שיש כאב, אבל מה זה לעומת להציל חיים?", תוהה לוין, "אני והארגון נלווה והוא ירגיש ממש משפחה בלי נדר כמו שאני הרגשתי, דאגו לי לנסיעות מנהלת הארגון הייתה עם אשתי בשעת הניתוח, ובקיצור דאגו להכל".

"לסיום", אומר הרב לוין, "אני רוצה להודות לארגון 'תקווה ומרפא', שזה ארגון שנמצא במחלקת דיאליזה בשערי צדק ובשניידר ומלווה את הילדים החולים ואני מתנדב שם והם היו לכל אורך התרומה - משפחה בשבילי".

בחדר הניתוח
בחדר הניתוח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר