הברקה יפנית

הפתרון לאלצהיימר: ברקוד לאצבעות הרגלים

"אם יש ברקודים לבגדים ולמוצרי מזון, אין סיבה שלא נוכל לייצר ברקודים גם לבני אדם", אומר בכיר בחברה המפתחת, שמציעה מיני-פתרון למחלה הכאובה הפוגעת בכולם (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משיי המחלה - זיכרון. אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

הדרך החדשה לאתר קשישים הסובלים מדמנציה (המוכרת בעיקר בצורת אלצהיימר) בעיר אירומה שביפן, היא הצמדת ברקוד לאצבעות הרגליים והידיים שלהם. חברה בעיר, פיתחה מדבקות זעירות בגודל סנטימטר, עליהן מוטבע קוד QR בו מוצפן מספר ייחודי, כך שאם קשיש הולך לאיבוד במרחב, כל שוטר יכול לסרוק את הקוד שעל המדבקה ולזהות את הקשיש.

השבב החדשני נשאר מוצמד לציפורניים למשך שבועיים, גם אם הוא נרטב. "אם יש ברקודים לבגדים ולמוצרי מזון, אין סיבה שלא נוכל לייצר ברקודים גם לבני אדם", אמר לסוכנות הידיעות AFP בכיר בחברה המפתחת.

כידוע, דמנציה היא שם כולל לקבוצת מחלות שמתאפיינות בהידרדרות מנטלית בשל ירידה בתפקוד של קליפת המוח, כשהאלצהיימר היא המחלה השכיחה בקבוצה הזו. ככל שעולה תוחלת החיים, עולה שכיחותה של המחלה הפוגעת באופן שווה בכל שכבות האוכלוסייה.

אלצהיימר היא מחלה ניוונית מתקדמת של המוח, שהורסת בהדרגה את תאי המוח וגורמת להידרדרות ביכולת השכלית, לאובדן זיכרון ולפגיעה ביכולת החשיבה, הריכוז, הלמידה והתקשורת. לעתים סובלים החולים גם מעירנות יתר, מהזיות ומנדודי שינה. רוב החולים מתים בתוך 15-10 שנים מפרוץ המחלה.

הטיפול המקובל במחלה קשה ונפוצה זו, הוא על ידי תרופות שמעכבות את פירוק 'המעביר העצבי' במוח. התרופות מעלות את הקשב והריכוז של החולה, שכך הופך ליותר מחובר לסביבה. הן עוצרות את תהליך ההידרדרות, אך לא מונעות את המחלה, ובעיקר - לא משפיעות במיחוד על תפקוד הזיכרון.

בישראל, אחד מכל חמישה קשישים בישראל סובל מדמנציה ברמות שונות, וכ-70 אלף ישראלים לוקים באלצהיימר. ההערכה היא שבתוך 15 שנים יגדל מספר הישראלים הלוקים במחלה, ל-120 אלף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר