בקרוב: מטוס יגיע מלונדון לניו יורק תוך 20 דקות

מטוס על קולי חדש עומד לשנות את כללי המשחק ולהציע טיסה במהירות שלוקחת לנו להכין ארוחת בוקר. קבלו את מטוס ה-"אנטיפוד" (מעניין)

מטוס ה-"אנטיפוד". ישנה את כללי המשחק (צילום: Abhishek Roy / Imaginactive)

להגיע לצד השני של האוקיינוס ​​האטלנטי בפרק זמן זהה לזה שלוקח לנו להכין ארוחת בוקר - או קצר מהזמן שלוקח להגיע לעבודה? זה נשמע כמו חלום, אך בקרוב יתכן מאוד שהוא יהפוך למציאות עם השקת המטוס החדש "Antipode" (אנטיפוד) שממציאיו טוענים כי יוכל לטוס מלונדון לניו יורק תוך - תחזיקו חזק - 20 דקות.

לפי הדיווח ב'מטרו', הרקטה-מטוס העל קולי יטוס במהירות של פי 24 ממהירות הקול.

קונקורד מי?

לשם השוואה, הקונקורד - מטוס על קולי שפותח בשנות ה-60 והופעל בטיסות סדירות של בריטניה וצרפת בחברות 'בריטיש איירווייז' ו'אייר פראנס' עד 2003 - מצליח להגיע רק למהירות שכפולה בפעם אחת "בלבד" ממהירות הקול, מה שקיצר את משך הטיסה לחצי מזה של מטוס נוסעים רגיל.

המוח מאחורי ההמצאה הוא צ'ארלס בומברדייה, מעצב קנדי שהסביר כי המטוס יעבוד על עקרון של "מצב חדירה ארוכה" דרך תעלת אוויר במהירות גבוהה מאוד של 29,222 קילומטרים לשעה (!!!).

לפני שתדמיינו איך המטוס מזנק, חודר את שכבת האוזון ומתרסק אי שם בחלל, המעצב מרגיע ואומר שהמטוס יטוס בגובה של 40 אלף רגל - כמו המטוסים המסחריים הנוכחיים.

המטוס עצמו יכיל רק 10 מקומות ותוכלו לנחש בעצמכם כמה כל אחד מהם יעלה. ובכל זאת, העתיד, מסתבר, לא רחוק. או העבר? כי לנו המטוס הזכיר עוד סיפור בעל-שם-טוב מרתק באחד מהספרים הכחולים של 'מחניים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר