חוק ההסדרה ימתין

נתניהו ובנט סיכמו להמתין לכהונת טראמפ

ההערכות הן שנתניהו סיכם עם הבית היהודי להמתין על לצאתו של אובמה מהבית הלבן ורק אז לקדם את חוק ההסדרה תוך תקווה שבג"צ יאשר את דחיית פינוי עמונה בחודש (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"אובמה עדיין פה?" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חוק ההסדרה אמנם קודם השבוע במהירות גדולה יחסית, ביום שני הוגשה הצעת החוק בגרסתה המעודכנת, ועוד באותו היום היא אושרה בקריאה טרומית. כעבור יומיים, הצביעה עליה הוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך קידום החוק, ובערב אישרה מליאת הכנסת את החוק בקריאה ראשונה אך נראה כי הוא יאושר סופית רק אחרי צאתו של אובמה מהבית הלבן.

על פי חשיפת זאב קם ב-nrg, בפגישות בין נתניהו לבנט הסביר ראש הממשלה שאין אפשרות לסיים את הליך החקיקה של חוק ההסדרה, כל עוד בבית הלבן יושב הנשיא הנוכחי ברק אובמה שאמור לסיים את כהונתו ב-22 בינואר, נתניהו סבור כי כל עוד אובמה לא סיים את תפקידו באופן סופי עדיין עומדות בפניו אפשרויות פעולה בינלאומיות שונות שקשורות בישראל.

כעת, כשגם ככה סעיף עמונה הוצא מחוק ההסדרה על פי ההסכמה מול בנט, אין שום בהילות לסיים את הליך החקיקה עוד לפני התאריך שבו מתוכנן הפינוי של היישוב ה-25 לחודש.

ההערכה היא שבנט מוכן לעשות הכל כדי להימנע ממראות הפינוי בעמונה שיפנו אצבע מאשימה נגדו, זו הסיבה שבנט ונתניהו סיכמו במקביל להגיש בקשה לבית המשפט לדחות את פינוי עמונה בחודש. כדי שאישורו הסופי של חוק ההסדרה ופינוי היישוב ילכו יד ביד ויתרחשו לאחר שאובמה יתפנה מהבית הלבן.

כעת תלוי בנט בידיו של בית המשפט העליון ובמידה ויחליט להגיד "לא" לבקשה לדחות את הפינוי אז יעמוד בנט בפני התלבטות אמתית. האם להתייחס לשיקול המדיני, או לשבור את הכלים פעם נוספת.

על פי קם, בכירים במפלגתו של בנט מודים שלא ניתן יהיה לצפצף על הבקשה של ראש הממשלה, שנשענת על אילוצים מדיניים אמתיים. הם ככל הנראה יכבדו את הסיכום. חוק ההסדרה ייאלץ לחכות עד לאחר ה-22 בינואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר