"אירוע אלילי, אסור להשתתף"

חיפה תחגוג חנוכה וכריסמס יחד. הרבנים: "יהרג ואל יעבור"

רבנים יוצאים בחריפות נגד החגיגות המשותפות של עיריית חיפה לחנוכה ולהבדיל לכריסמס הנוצרי. "יש איסור יהרג ואל יעבור להשתתף בעבודה הזו הזרה לתורתינו הקדושה" קובעים הרבנים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מכתב הרבנים לצד "שילוב" של עץ אשוח וחנוכיה (באדיבות המצלם)

בחיפה צפוי להתקיים השנה זו הפעם ה-23 פסטיבל "חג החגים" בו מציינים התושבים את שילובם רח"ל של שלושת החגים שיחולו בקרוב: חג החנוכה, ולהבדיל הכריסמס, חג המולד הנוצרי.

במודעות פרסום שהופצו בעיר נקראים תושבי חיפה לצאת לחגוג יחד בחודש דצמבר "מתוך אחדות ודו קיום" את החגים בשלל הופעות, ערבי שירה וזמר לצד תערוכות וימי כיף שייערכו ברחבי העיר.

ראש העיר יונה יהב אף הצהיר כי "החג בו אנו בחיפה מציינים את החיים בשיתוף של נוצרים, מוסלמים ויהודים. בימים אלה אנו שמים על נס את ייחודה של חיפה, הבא לידי ביטוי בקיום משותף, כבוד הדדי, סבלנות ואחווה. השנה גורל תושבי העיר המיוחדת הזו נקשר גם בשריפה הנוראית. האופן בו תושבי העיר גילו סולידריות זה כלפי זה היא ההוכחה כי הערבות ההדדית היא בבסיס קיומנו. בחיפה מביטים בתקווה לעתיד של שלום וקיום משותף. תושבי העיר ימשיכו להוות מודל לחיקוי לחיי שכנות טובה והדדיות".

אלא שרבנים וגדולי תורה לצד תושבים רבים, חרדים, דתיים ושומרי מסורת יוצאים חוצץ נגד הרעיון להשוות את החג היהודי לחגי הדתות האחרות, כמו גם החשש מפני תערובת והתבוללות.

במכתב מיוחד תחת הכותרת "מחאה נמרצת" כותב הרב אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה בירושלים: "הריני למחות בזאת נגד חילול ד' הנורא ביוזמה שנקראת "החג של החגים" (חנוכה, כריסמס ורמאדן), חגא המשותפת ליהודים נוצרים ומוסלמים היום רח"ל. זהו ממש איסור עבודה זרה!".

"יש איסור יהרג ואל יעבור להשתתף בעבודה הזו הזרה לתורתינו הקדושה, ועל כל המשתתפים היהודים החרדים לדבר ד׳ לפרוש מכך לאלתר".

בכתב ידו מוסיף על כך הרב טאו, מחשובי הרבנים של הציונות הדתית-החרד"לית: "וחלילה חלילה ליהודי ירא ה' ליקח חלק בארגון חסות או השתתפות באירוע האלילי הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר