"זכה לנס גלוי"

המשפיע חשף: למה הבית של יעקב הלפרין לא נשרף?

בגל השריפות האחרון נפגעו עשרות דירות ביישוב בית מאיר, חלקן נשרפו כליל. למעט דירתו של איש העסקים החרדי יעקב הלפרין. מה הסיבה? המשפיע ר' מיילך בידרמן מסביר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב הלפרין (צילום: אופטיקה הלפרין / יוטיוב)

המשפיע החסידי הרב אלימלך בידרמן, שהה השבת בעיר צפת עם מאות מחסידיו לרגל יום ההילולא של בעל ה"בת עין". במהלך השבת, חשף המשפיע החסידי סיפור מרתק בהקשר של גל השריפות האחרון שהתרחש במדינת ישראל.

לפני כשלוש שנים, סיפר הרב בידרמן, ראה איש העסקים החרדי יעקב הלפרין שעון עתיק למכירה באחת החברות. השעון מצא חן בעיני הלפרין והוא החליט לרוכשו. עלותו של השעון העתיק והנדיר היתה 50,000 דולר (כ-200 אלף שקלים) והלפרין הודיע לחברה כי הוא מעוניין לקנות את השעון הנדיר. בחברה הודיעו לו כי בקשתו התקבלה והשעון נמצא בחנות מסוימת.

הלפרין, ששהה באותה העת בסין, הניח את הכסף עבור זה בביתו, ומאחר והתשלום צריך להיות במזומן הוא תכנן לקנות את השעון כאשר יחזור לבית.

כמה שעות מאוחר יותר, התקשר אליו ידיד וסיפר לו על אברך שדירתו נשרפה כליל ומשפחתו זקוקה לכסף מיידי בכדי לשקם את ביתו. "הלפרין עשה חושבים עם עצמו והחליט כי לא יתכן לרכוש שעון במחיר כזה כאשר אברך זקוק לכסף מזומן מאחר ואיבד את כל רכושו" סיפר הרב בידרמן.

"הלפרין הודיע למי שצריך והכסף עבר לאברך, אחיו למשפחת הלפרין שמע גם הוא ותרם עוד סכום עתק לטובת האברך שדירתו נשרפה".

הרב בידרמן המשיך וסיפר: "בגל השריפות האחרון, עשרות דירות נפגעו ביישוב בית מאיר, חלקן נשרפו כליל. גם לביתו של הלפרין בבית מאיר הגיעו כוחות כיבוי ופינו את בני משפחתו ואת כל דיירי האזור".

אלא שאז התברר, כך מספר הרב בידרמן, כי "האש שרפה כליל את כל הדירות מסביב חוץ מהדירה של הלפרין, גם החצר מסביב שמלאה בעצי נוי לא נפגעה כלל".

"אומר הקדוש ברוך", סיים המשפיע: "הוא הציל אברך שביתו נשרף ועזרת לו לשקם, אף אני אציל את ביתך משריפת ענק". המשפיע החסידי הוסיף כי "בזכות הקפדתם של בני משפחת הלפרין למען שמירת השבת זכו לניסים הגדולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר