הראשל"צ הגר"י יוסף מגלה

"פטירת אבא, בגלל חוק הגיוס. שירות לאומי לבנות - אסור"

"מי יודע", תהה הערב הרב הראשי הספרדי, "אבא לקח ללב את חוק גיוס בחורי הישיבות, אולי גם נפטר מזה". גם גיוס בנות - אפילו לשירות לאומי - נשלל בתקיפות על ידו בדרשה השבועית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (תמונה: יעקב נחומי - פלאש 90)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף התבטא הערב (מוצ"ש) במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים', כי אביו מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל נפטר בעקבות הצער הגדול מחוק הגיוס שחוקק באותם ימים של ממשלת בנימין נתניהו - יאיר לפיד.

במהלך השיעור פסק הרב הראשי, כי לבנות אסור להתגייס לצבא ואפילו לא לשירות לאומי: "דעת כל גדולי הדורות, כולל הרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם: בנות, אסור להם להתגייס לצבא. לא רק צבא, גם שירות לאומי. בדבר הזה לצערנו יש רפיון. אסור להם ללכת לא לצבא ולא לשירות לאומי. אומרים שיש טייסות, אז מה? זה דרך התורה?".

בהמשך סיפר על המלחמה שניהל מרן החזון איש נגד גיוס בנות: "כמה הגאון החזון איש נלחם על גיוס בנות, שלא יהיה גיוס בנות. מי יודע אם הוא לא נפטר מהצער הזה, מלחמת קודש היה לו, הוא נפטר מהצער שהיה לו מהמלחמה נגד גיוס בנות".

הראשל"צ הוסיף: "מרן נפטר מהצער שהיה לו על גיוס בחורי ישיבות, אז עשו חוק, הרשעים האלו - כל לפיד וחבריו. מרן היה לו צער שרוצים לקחת את הבחורי ישיבות, מי יודע, כמו שהחזון איש נפטר מגיוס בנות, הרב לקח את זה ללב, מי יודע אם בשביל זה גם כן נפטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר