החפץ המזוהם בבית נמצא דווקא ב... מטבח

כרית ניקוי הכלים בה אנו משתמשים ל"ניקוי" היא החפץ עם כמות החיידקים הגדולה ביותר בבית. כיצד זה קורה ומה הדרך הנכונה להתמודד עם כמויות החיידקים הללו? (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנו נוהגים לנקות איתו את כלי האכילה שלנו אך מתברר כי ה"סקוצ'ברייט" הוא החפץ המזוהם ביותר בבית מבחינת כמות החיידקים שנמצאים עליו.

על פי מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אריזונה, עלה כי כריות הניקוי הללו עלולות להכיל חיידקים פי 200 אלף מאשר האסלה. דווקא מושב האסלה, שמרקמו חלק והוא מנוקה באקונומיקה או חומרים אנטי בקטריאליים אחרים, נוטה להיות נקי יחסית לכרית הניקוי, שעוברת שטיפות במים וסבון בלבד, להם אין כל השפעה הרסנית על החיידקים.

הסיבה לכמות החיידקים הגדולה על כרית הניקוי טמונה בעיקר בשיירי המזון שנותרים על הכרית הספוגית, בהם ניתן למצוא לרוב גם חיידקי מעיים כמו סלמונלה, שיגלה ואי קולי. אחד המחקרים שבדק כריות ניקוי, מצא כי 10% מהן הכילו את חיידק הסלמונלה, גם כאשר כרית הניקוי הייתה נקייה יחסית, ולא היו עליה שיירי מזון נראים לעין.

בכל אופן, כדי לחטא את כרית הניקוי באמצעות מים חמים, עליהם להגיע ל-60 מעלות צלזיוס, חום שידי האדם אינן מסוגלות לשרוד בו.

משרד החקלאות האמריקני בדק מספר שיטות לחיטוי הכריות, ומצא כי הדרך היעילה ביותר להשמיד את החיידקים היא באמצעות חימום כרית הניקוי במיקרוגל למשך דקה ולאחר מכן שטיפתה בתוכנית הדחה מלאה במדיח הכלים. פעולות אלה הצליחו להשמיד 99.9% מהחיידקים שנבדקו. בכל מקרה, אנשי המחקר ממליצים להחליף בכל מקרה את הכרית בתדירות גבוהה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר