ריבלין: להוריד חסמים בשוק העבודה - בפני גברים חרדים

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשא דברים בוועידת ישראל לעסקים השנתית של עיתון 'גלובס' וקרא להוריד את החסמים בפני גברים חרדים המבקשים להיכנס לשוק העבודה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין, היום ( צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשא דברים הבוקר (ראשון) בוועידת ישראל לעסקים השנתית של עיתון 'גלובס' וקרא להוריד את החסמים בפני גברים חרדים המבקשים להיכנס לשוק העבודה.

לדברי הנשיא ריבלין: "במדינת ישראל, יש צעד נוסף שאנחנו יכולים ומוכרחים לעשות. מדד ג'יני שמודד את אי השוויון בחלוקת ההכנסות, מצא שאי השוויון בישראל גבוה מאוד בהשוואה לעולם. אבל השנה פערי ההכנסות הצטמצמו, בעיקר בגלל הצטרפות גברים חרדים ונשים ערביות לשוק העבודה. הסרת חסמים לגברים חרדים ונשים ערביות ושילוב של המגזרים והשבטים השונים בתעשייה ובכלכלה הישראלית זה הצעד הראשון שאנו חייבים לעשות ואתם ראשי המשק מסוגלים לעשות כבר עכשיו".

"אתם חייבים להבין" אמר הנשיא: "אם לא יצורפו עוד אוכלוסיות במדינת ישראל למעגל העשייה והתעסוקה, בסופו של דבר לא יהיה לכם איך לצמוח, לאן לצמוח, ולא יהיה מי שיכול לקנות את הסחורה והשירותים שלכם. אנחנו כאן יחד באותה סירה, ואם הפערים, בין צד אחד של הסירה לצד השני של הסירה יהיו עמוקים מידי, היא פשוט תטבע".

על המגזר הערבי אמר ריבלין: "בשנה וחצי האחרונות בית הנשיא מנסה להוביל יחד עם חברות מובילות במשק, את מיזם ׳קולקטיב אימפקט׳ בחברה הערבית. יצרנו מדדים ברורים לשילוב, ובמפגש שלי עם ראשי המשק אני רואה בעיני איך הדברים קורים. איך הד.נ.א. של חברות משתנה, מתגוון, וזה כמעט תמיד לטובה. אני לא אומר שאין אתגרים, לפעמים השילוב מלחיץ וכשהמתח בין המגזרים עולה, עולה גם סף הלחץ במשרדים ובאתרי התעשייה. אבל כמו שאמרתי, אין לנו ברירה. זה נכון וטוב לכל חברה עסקית, לחדור לעוד ועוד מגזרים, לא רק כמספקת שירותים, אלא גם כמעסיק״.

ריבלין סיים את דבריו ואמר: "האתגר המרכזי העומד לפתחנו טמון אפוא ביכולת לאמץ אל לבנו את השינויים וההתקדמות המדעית, ובמקביל לבצע צעדים מתאימים אשר ישמרו במידת האפשר על רמת פערים סבירה ובתוך כך על המרקם החברתי ועל הסולידריות בין השבטים השונים. אני קורא היום לכולכם התגייסו יחד עם בית הנשיא לאתגר. נטה שכם ונתגייס כולנו על מנת לקדם את כלכלת העתיד, במרץ, בביטחון ובהעזה ומתוך אמונה גדולה ברוח האדם.״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר