"חייבים לפעול"

החלו העבודות להקמת חומת ביטחון בהר הזיתים

בוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הודו לח"כ גפני ולסגן ראש עיריית ירושלים על סיועם בהשגת התקציב להקמת החומה. הרב אברהם לובינסקי יו"ר הוועד: "הודות להגברת הביטחון, ניכרת עליה משמעותית של מבקרים בהר, לעומת השנה שעברה" (בארץ, שיווקי)

הקמת חומת הביטחון להגנת הר הזיתים (צילום: יחצ)

לאחר שלוש שנים של תוכנית אותה קידמו בוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, החלו בשבוע האחרון העבודות לבניית חומה וגדר סביב החלק המזרחי של ההר הזיתים, הכוללת את חלקת פולין, גור, אפגניסטן, תימן ואגודת אחים.

חלקות אלו היוו בשנים האחרונות קורבן למעשי אלימות וונדליזם על ידי פורעים ערבים שתקפו מבקרים וחיללו קברים.

"כאשר אנו העלו את הרעיון, רבים דחו אותנו, אולם הדבר לא הרפה את ידינו עד שכיום הדבר הפך לקונצנזוס וכולם מבינים שחייבים לפעול על מנת להגן על הר הזיתים גם באמצעות חומות וגדרות" אומר אברהם לובינסקי, יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

לאחר שתדלנות נרחבת, הוועדה הצליחה לשכנע את הרשויות השלטוניות לממן את הגדר בעלות משוערת של 3.5 מיליון ש"ח וזאת הודות למאמציהם של יו"ר ועדת הכספים בכנסת ח"כ הרב משה גפני וסגן ראש העיר, הרב יוסף דייטש.

לדברי גורמים במשטרה, החומה שתיבנה תתרום משמעותית לביטחון הר הזיתים. החומה צפויה להגביל את האפשרות של פשיטות על ידי פורעים ולאפשר שיטור טוב יותר על ההר עצמו, וזאת כמובן בתוספת מצלמות מעקב נוספות שיתווספו בנוסף ל- 173 המצלמות שכבר פעילות, כמו גם התקנת תאורה חדשה.

בוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מתמקדים גם במגוון רחב של פרויקטים הכוללים שיקום של 23,000 קברים שנהרסו במהלך הכיבוש הירדני (1948-1967) ובניית מרכז מבקרים חדשני.

"הודות למאמצים שלנו הצלחנו להפוך את הר הזיתים למקום מוגן יותר וניכרת עליה דרמטית של מבקרים על ההר לעומת השנה שעברה" אומר אברהם לובינסקי יו"ר הוועד.

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים נוסד לפני שש וחצי שנים ומאז הקמתו הצליחה הפעילות להביא את הממשלה להתקין 173 מצלמות מעקב, תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברות נהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות. למרות שיפורים אלו, יידוי אבנים על מבקרים ממשיכים וקברים עדיין מחוללים ובוועד לא מתכוונים להרפות עד להשבת הביטחון המלא להר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר