במענה לתלונת דרעי

נתניהו: טראמפ שולט כמו שצריך, צריך לנהוג פה כמוהו

"לא נותנים לנהל פה את המדינה", הצטרף היום בישיבת הממשלה ראש הממשלה לתלונות שרים בכירים, בהם דרעי, על הקושי שלהם למנות פקידים במשרדי הממשלה (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה עם שר הפנים (צילום: Edi Israel/FLASH90)

במהלך ישיבת הממשלה היום (ראשון) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יש לאפשר לראש הממשלה ולשרים לבצע יותר מינויים פוליטיים במשרדי הממשלה השונים, בדומה לשיטה הנהוגה בארה"ב: "אצל טראמפ יש 4,000 מינויים שהם משרות אמון, אצלנו צריכים להיות כמה מאות מינויים שלא צריך עבורם מכרז", הוא אמר.

"מה שבטוח", הוסיף ראש הממשלה, "זה שאצל טראמפ, הפקידים ימלאו את המדיניות שלו. גם אצלנו אנחנו צריכים להיות מסוגלים לשלוט". דבריו של נתניהו נאמרו במהלך דיון סביב מינוי המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, תוך וויכוח שהתפתח בשאלה אם כהונת המשנים צריכה להיות שש שנים או יותר.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, כמו גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר האנרגיה יובל שטייניץ, הלינו על כך שהם מתקשים למנות ולפטר פקידים בכירים במשרדיהם, בשל החובה להקים ועדות איתור למינויים בכירים.

"לא נותנים לנהל את המדינה. עובדה שלא ממנים רמטכ"ל על ידי ועדת איתור ולא ממנים מפכ"ל משטרה בוועדת איתור, במשטרה ובצבא זה עובד נכון", חיזק נתניהו את דבריהם, והורה על הקמת ועדה בראשות שרי התיירות והמשפטים ובהשתתפות שרי הפנים והשיכון, שתציג לממשלה הצעה לשינוי ועדות האיתור למינויים בכירים במשרדי הממשלה.

בתגובה לדברים הללו של ראש הממשלה, אומרת ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני): "למרבה הצער מזמן הבנו שטראמפ הפך בעבור נתניהו דמות לחיקוי. נתניהו מחקה את הבוטות של טראמפ, את המחויבות הצולעת של טראמפ לעובדות, שנאתו לזרים, איבתו לעיתונאים ועכשיו הוא רוצה לחקות גם את המינויים הפוליטיים המופרזים שלו".

"צריך לתת לטראמפ קרדיט, אבל ממה שראינו עד כה לא בטוח כי טראמפ הוא המודל הראוי לחיקוי בעבור ראש ממשלת ישראל", ממשיכה נחמיאס ורבין. "נתניהו רוצה בשירות הציבורי רק את עושי דברו, את אלו המקדמים את האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלו, לא מינויים למען הציבור והמדינה. בשירות הציבורי, במדינה מתוקנת, אמורים לעבוד אך ורק מי שטובתנו לנגד עיניהם ולא אלו שמחכים להוראות מראש הממשלה ושליחיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר