חודשים מההנפקה

קרן ריט צנחה בבורסה: קופת העיר איבדה 8,230,000 ש"ח

רק שלושה חודשים מאז ההנפקה, וקרן "מגוריט" רושמת ירידה חדה בבורסה. היום הודיעה הקרן כי היא תבצע רכישת מניות עצמית בכדי לחזק את ערך המניה. הפסדים של מיליונים (חרדים, כלכלה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק / עיבוד מחשב )

'קרן מגוריט' שהונפקה בבורסה לפני כשלושה חודשים, לא מצליחה להתרומם, והמשקיעים הפסידו לבינתיים אחוזים ניכרים מהשקעתם לאחר ששווי המנייה צנח בשיעור של למעלה מ-12 אחוזים (לפי נעילת השער היום), ובשיעור של 14.2 אחוזים בשפל שנרשם במחיר המניה בשבוע שעבר.

ארגון הצדקה קופת העיר שהשקיע סכום של 60,000,000 מיליוני שקלים עבור 24.94 אחוזים מערך הקרן, הפסיד נכון להיום כ-6,000,000 מיליוני שקלים בעקבות הצניחה במחיר המניה, בשיא הנפילה איפדה הקופה ערך של 8,230,000 שקלים. חברה קדישא שהשקיעה 40,000,000 שקלים מכספי הפנסיה, הפסידה נכון להיום 4,000,000 מיליוני שקלים בעקבות ירידת הערך.

לא רק הגופים החרדים הפסידו כספים בעקבות הנפילה. גם קרן הגמל של חברת ההשקעות "אקסלנס" וקק"ל הפסידו סכום של כ-4,000,000 שקלים כל אחת.

הבוקר (ראשון) הודיעה קרן מגוריט לבורסה כי בכוונתה לבצע רכישה עצמית של חלק מהמניות שהנפיקה רק לפני כשלושה חודשים. רכישות עצמיות נועדו על מנת לחזק את ערך המניה על ידי הקטנת שיעור המניות שבידי הציבור שכן ככל וישנן פחות מניות הנסחרות באופן חופשי, הסיכון לירידת ערך המניה פוחת.

קרן מגוריט הינה קרן ה"ריט" הראשונה בישראל והיא נועדה על מנת לאפשר למשקיעים קטנים להכניס סכומי כסף לא גדולים לכל משקיע. יחד, רוכשת הקרן קרקעות ברחבי הארץ ומנהלת אותם עד להגעה לרווחיות מספקת.

יצוין, כי ביצועי חברות ציבוריות בבורסות השונות אינם מלמדים בהכרח על התנהלותה של החברה או על רווחיה, למרות זאת, לעתים קרובות, בעיקר בהשקעות קצרות טווח, ההשקעה שמבוצעת בחברה איננה אמורה לגלם רווחים בדיווידנדים אלא ברווח ממכירת המניה במחיר גבוה יותר מזה שנרכש.

אברהם מנלה, מנכ"ל חברא חדישה תל אביב, דוחה את הטענות ואומר כי לא מדובר בהפסד אמיתי וכי הכספים שהושקעו בקרן הריט קיימים ואין חשש כי הכספים ילכו לאיבוד. מנלה אומר כי מודבר בתנודתיות סבירה בשביל קרן חדשה שהונפקה לראשונה בישראל וכי בגחש"א לא מסכנים את כספי הפנסיה בהשקעות מסוכנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר