"נישאר לנצח"

הישג לביאליסטוצקי: בוטל צו הפינוי כנגד גור בערד

בית משפט ביטל את צו הפינוי נגד חסידי גור שהתפללו בבית הכנסת הגדול בעיר ערד. "מתברר שאנחנו נמצאים פה בזכות ולא בחסד, נישאר לנצח" אומר הרב צבי ביאליסטוצקי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צבי ביאליסטוצקי (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

בית משפט השלום בבאר שבע ביטל הבוקר (ראשון) את צו הפינוי שהיה במהלך חצי השנה האחרונה נגד חסידי גור שהתפללו בבית הכנסת הגדול בעיר ערד.

מאבקי השליטה על בית הכנסת נמשכים מספר שנים, כאשר בתחילה הוויכוח היה בין חסידי חב"ד המתגוררים בעיר לבין חסידי גור שביקשו את השליטה לעצמם. הוויכוח התלהט ואף הפך לאלים, אולם בסופו של דבר נשארו חסידי גור בשטח בית הכנסת.

בחודשים האחרונים, לצד צו הפינוי, החל מאבק בין דתיים לחילונים על צביון בית הכנסת כאשר פעילי יש עתיד הגיעו במשך מספר שבועות ויצרו פרובוקציות תוך שהם מחללים לטענת התושבים החרדים את קדושת המקום.

היום כאמור, ניתן פסק הדין המבטל את צו הפינוי, ולדברי הרב צבי ביאליסטוצקי רב הקהילה החסידית, מדובר בהישג גדול ומרשים. בשיחה עם "כיכר השבת" מסביר ביאליסטוצקי כי "עד עתה בעירייה כמו גם בקרב פעילי יש עתיד הסתכלו עלינו כעל פולשים לשטח לא לנו אולם כעת מתברר כי אנחנו נמצאים פה בזכות ולא בחסד ונמשיך להישאר פה לנצח".

בעיריית ערד מגיבים לביאליסטוצקי ומבהירים כי "בית המשפט ביטל רק חלקית את צו הפינוי לבית הכנסת שניתן במעמד צד אחד כנגד שניים מארבעת הנתבעים, כדי לאפשר לנתבע צבי ביאלוסטוצקי להגיש בקשת רשות להתגונן בתביעת הפינוי שהגישה העירייה".

לדבריהם: "בית המשפט קבע שהבקשה תוגש לא יאוחר מחודש ימים. ולא רק זאת, בית המשפט מטיח ביקורת על התנהלותם של הנתבעים וקובע כי סיכויי הגנתם קלושים. בית המשפט אף מחייב אחד מהם בתשלום 2000 שח הוצאות לעירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר