עשרות הרוגים בפיגועי התאבדות באפריקה

יום דמים באפריקה: בשני פיגועים שבוצעו היום בניגריה, נהרגו כחמישים בני אדם ונפצעו עשרות. בפיגוע במוגדישו בירת סומליה נהרגו עשרים ותשעה בני אדם ונפצעו עשרות (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

יום דמים באפריקה: כחמישים איש נהרגו היום (ראשון) בשני פיגועים שהחרידו שוק הומה אדם בצפון מזרח ניגריה. את הפיגועים ביצע ארגון בוקו חראם שנשבע אמונים לארגון המדינה האיסלאמית ומוכר גם כ"המדינה האיסלאמית מחוז מערב אפריקה".

משטרת סומליה מסרה כי את שני הפיגועים ביצעו שתי מחבלות של הארגון שהתפוצצו בלב שוק הומה אדם בזו אחר זו. נשיא ניגריה מוחמד בוכרי גינה את הפיגוע ונשבע "להפסיק את ההתקפות הלא מוצדקות על בני אדם חפים מפשע".

עוד הוסיף הנשיא בוכרי כי: "מערכה זו היא מערכה שמטרתה לזרוע ייאוש אך הצבא הניגרי לא יסטה ממטרותיו עד שידביר את מחבלי הארגון", כשכוונתו למערכה הארוכה והמדממת של צבא ניגריה כנגד ארגון המדינה האיסלמית השולטת בחלקים נרחבים מהמדינה.

ארגון "בוקו חראם" הפועל בניגריה הינו ארגון הטרור האכזרי והקטלני ביותר באפריקה. בשנותיו הראשונות הארגון התמקד בניגריה, אך בשנים האחרונות הוא תוקף גם את שכנותיה. עם עלייתו של ארגון המדינה האיסלמית נשבעו לו אמונים מנהיגי הארגון והפכו את הארגון לשלוחה רשמית של דאע"ש באפריקה.

בשנים האחרונות הוציא הארגון כמה פעולות טרור, מהגדולות שנראו ביבשת, ביניהן חטיפת מאות בנות נוצריות אותן הוא איסלם ואת חלקן נתן כשפחות ללוחמי הארגון. כזכור, לאחר חטיפתן נפתח קמפיין בין לאומי בהובלת מישל אובמה שקרא להחזיר את הבנות - קמפיין שהעלה את הארגון לכותרות ונתן לו תחושת ניצחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר