באן קי-מון: "שמחים על הצטרפות זק"א כגוף רשמי באו"ם"

בארה"ב נערך טקס הוקרה לזק"א בו השתתפו בכירי האו"ם לרגל קבלת זק"א כגוף משקיף באו"ם. בכירי האו"ם החמיאו לארגון זק"א הפועל ללא הבדלי מעמדות ודתות (חדשות, בעולם)

(צילום: יח"צ)

השבוע נערך אירוע ההצדעה לארגון זק"א לרגל קבלתו והכרתו כגוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם. האירוע נערך באולם בית הכנסת 'פארק איסט' שבמנהטן ניו יורק בהשתתפות הצמרת הדיפלומטית באו"ם: מזכ"ל האו"ם בנק קי-מון, שגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, שגריר ישראל באו"ם דני דנון, הרב צבי גלוק מפקד זק"א ארה"ב, מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומי של זק"א, דוד רוז אחראי על יחסי החוץ של זק"א, ואורחים נכבדים.

נציין כי ארגון זק"א ניסה פעמים רבות לקבל את המעמד של גוף מייעץ אך נדחה פעמים קרבות בשל התנגדות של גורמים אנטי ישראלים למרות שכבר הוכר באו"ם כארגון בינלאומי בשנת 2005. את המאמץ להכרה כגוף מייעץ הוביל שגריר ישראל באו"ם דני דנון בשיתוף ובתמיכתה של השגרירה האמריקאית לאו״ם, סמנתה פאוור.

נציין כי מעמד של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם, מעניק לארגון זק"א זכות להשתתף בדיונים הרשמיים בכל מוסדות האו״ם, כגוף מייעץ, ולהשפיע על השיח בוועדות השונות. ההכרה גם חיברה את זק"א עם הגופים המבצעיים של האו"ם בז'נווה, כגון ה"אינסראג", שהוא הגוף המבצעי המפעיל את הסיוע הבינלאומי באירועי חירום בעולם. לפני כחצי שנה ה"אינסראג" אף הכיר בתכנית 'קורס חילוץ קל' של זק"א כקורס רשמי מוכר של האו"ם.

רק לפני חודש השתתף זק"א בתרגיל גדול של ברית נאט"ו שהתקיים במונטנגרו יחד עם 27 מדינות שונות, בו תרגלו חילוץ מתחת למים באסון טבע. הארגון ההומניטרי היחיד שהשתתף הוא זק"א, כמו גם זה ארבע שנים שארגון זק"א משתתף בתרגילים הלאומים של צבא ארה"ב הנערכים אחת לשנתיים.

במהלך האירוע שנערך כאמור בשבוע שעבר העניק הארגון אותות הוקרה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון, לשגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור, לשגריר ישראל באו"ם דני דנון, לרב ארתור שנייר, על מאמציהם שהביאו לקבלת המעמד באו"ם.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר בטקס: "זק"א הוכיחו באמצעות שיתופי פעולה עם פלסטינים את הערך הרב של פעילות אנשים - לאנשים על מנת לקרב אנשים יחד גם בזמנים של חילוקי דעות מהותיים. שמנו לב שהמחויבות של זק"א לטיפול בכל הנפגעים, ללא הבדל של דת, גזע או מוצא משדרת מסר עוצמתי. האו"ם שמח על היותכם שותפים בפעילות ההומניטרית שלנו ובמאמצים הנרחבים להקטנת הסיכון לאסונות ולשיפור ההיערכות לטיפול באסונות".

שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנטה פוואר תארה איך מנעו בשיטתיות את מתן הכרה לזק"א אך ורק מפני שהוא ארגון ישראלי: "מדינת ישראל לא מקבלת באו"ם יחס שווה למדינות אחרות. זק"א פועל לא רק בישראל, הוא מגיב ומסייע באסונות טבע או באסונות מעשה ידי אדם ברחבי העולם, עם זאת כאשר ארגון זק"א היה מועמד בשנת 2013 לקבלת מעמד של גוף מייעץ ומשקיף רשמי באו"ם הוא נדחה חמש ולא בגלל איכות העבודה של זק"א, אלא פשוט בגלל שזק"א הוא ארגון ישראלי. החלטנו שאנחנו נלחם עבור זק"א, מה שהיה מדהים, שכמעט אף אחד מאלו שהתנגדו לצירוף זק"א לא הכיר ולו במעט את מה שזק"א עושים. ולאחר כל זאת, בינואר השנה, סוף סוף זק"א קיבלו הכרה כפי שהיה אמור לקרות מזמן".

השגרירה סיימה את דבריה עם תובנה משיחה שלה עם יהודה משי זהב בעבר ואמרה "הוא אנו מצילים כל מי שזקוק להצלה ומכבדים את כל האנשים באופן שווה'. אני יכולה לחשוב רק על מעט רעיונות ממה שאמר יהודה משי זהב שיכולות להגדיר כך את השליחות, ולא רק של הומניטריים, אלא של כל מי שמאמין בערכי השוויון, זכויות אדם והכבוד שהאו"ם הוקם על מנת לתמוך בהם".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר: "אין ארגון המייצג טוב יותר את האידאליים של האו"ם, אך זק"א נדחו כיון שארגון מסור זה של מומחים באיתור וחילוץ מציל חיים הנו מהמדינה היהודית ופועל בשם הערכים היהודיים. אמרנו להם לא מדובר בפוליטיקה מדובר בהצלת חיים. נצחנו כיון שנאבקנו למען האמת וכדי להישאר נאמנים לערכינו".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב בירך על ההישג ואמר: "ההכרה בזק"א כגוף מייעץ ומשקיף רשמי של האו"ם מינפה לאין שיעור את פעילות החסד של זק"א ברחבי העולם. עד כה הוכשרו והוקמו 34 יחידות זק"א ברחבי העולם כמו גם הושטת עזרה וסיוע בעשרות אירועי אסון. וכל זאת נזקפת לזכותו של השגריר דני דנון שבעקשנות מרשימה בשיתוף ובתמיכתה של השגרירה האמריקאית באו"ם גב' סמנתה פאוור הובילו להכרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר